Chipsfabrikant PepsiCo lanceert eerste chips-yoga
- Food-en-retail
- 26 nov 2019 @ 08:26
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 26 nov 2019 @ 08:26
- Peter van Woensel Kooy
Nederland is een snack met groente rijker met Lay’s Oven Baked with Veggie chips. PepsiCo brengt niet alleen variatie binnen het assortiment, maar ook binnen de yogawereld.
Door de populariteit van yoga zijn al verschillende soorten yoga de revu gepasseerd, zoals geiten-, bier-, wijn- en puppy-yoga. Om de lancering van de veggie chips te vieren, organiseert de chipsfabrikant haakt hier op in en lanceert iets nieuws: chips-yoga. Een yogales met verschillende poses, zoals 'The Crunchy Bag', ‘The Flying Veggie, ‘The Drop to the Beet’ en ‘The Bendy Sweet Potato’. Donderdag 28 november staat zelfs 'de Lay’s Oven Baked Yoga Class' gepland.
Beweging naar een bewuster leven
De chipsfabrikant heeft de afgelopen jaren diverse smaken geproduceerd. Dit keer het eerste chipje met groenten, verkrijgbaar in de smaken zoete aardappel of rode biet. Lay’s Oven Baked with Veggie chips zijn een mix van tarwe, aardappel en rode biet of zoete aardappels. Beide smaken bevatten 40% minder vet ten opzichte van vergelijkbare chips met of zonder groente. 'We zien steeds een grotere beweging naar een bewuster leven, maar ook naar plantaardige producten. Als marktleider willen we mee met de wens van de consument. Bewust genieten is dan ook waar Lay’s Oven Baked voor staat’, aldus Julie de Backer, junior Brand Manager Lay’s.
Variatie binnen chipsmarkt en yoga
Voor de bewuste genieter is er zowel vernieuwing op het gebied van chips als yoga, meldt Pepsico. 'Met de chips-yoga wil het merk consumenten motiveren om bewuster om te gaan met hun snackmoment en hun levensstijl. Op donderdag 28 november is de chips-yoga in hartje Amsterdam in samenwerking met De Nieuwe Yogaschool. Hier kun je alle verschillende chips-poses leren.' Kijk voor meer informatie over de Lay's Oven Baked Yoga Class hier.
(PvWK)
Lay's Oven Baked Yoga Class - 28 november, 12.00 tot 13.00 - De Nieuwe Yogaschool (Laurierstraat 109, 1016 PL Amsterdam).
Over PepsiCo
'Creating more smiles with every sip and every bit is de missie van PepsiCo. Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden meer dan een miljard keer PepsiCo-producten. Het productportfolio biedt een breed scala aan smakelijke voedingsmiddelen en dranken, vervaardigt onder het motto ‘Winning with purpose’ waarmee men doelt op het succes van de onderneming dat onlosmakelijk verbonden is met de duurzaamheid van de wereld om ons heen.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nederland is een snack met groente rijker met Lay’s Oven Baked® with Veggie chips. PepsiCo brengt niet alleen variatie binnen het assortiment
- maar ook binnen de yogawereld.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing