Dancegoeroe koopt winkelcentrum
- Food-en-retail
- 20 nov 2019 @ 08:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerkoopMarketing
- 20 nov 2019 @ 08:36
- Peter van Woensel Kooy
Voor veertien miljoen euro is Eelko van Kooten eigenaar geworden van winkelcentrum Gooische Brink in Hilversum. De 49-jarige Van Kooten verdiende zijn vermogen van ongeveer 130 miljoen euro met de verkoop van dancelabel Spinnin’ Records.
Dat momenteel een derde van het winkelcentrum leegstaat ziet hij juist als kans. ‘Over twee à drie jaar zit het vol, let maar op’, voorspelt hij in Quote. Gooische Brink omvat 16.000 vierkante meter. 'Het ging Achmea (de verkoper, red.) alleen om rendement, verder beheerde ze het op afstand. Ik ga het veel meer hands-on benaderen. Ik wil het, in samenspraak met de gemeente en mijn adviseurs, weer sexy maken, een facelift geven. En ik zie vooral grote kansen door losse units te gaan verkopen, iets dat zo’n grote belegger natuurlijk juist niet wil. Kijk, een winkelier die zo’n unit koopt, heeft lagere gebruikskosten en is loyaler dan iemand die het huurt. Het wordt gewoon net iets anders gebruikt’, zegt Van Kooten, die voor de toekomst behalve aan winkels ook aan andere formules denkt. ‘Er zit nu bijvoorbeeld al een Basic Fit.'
Hij noemt zich geboren en getogen 'Hilversummer' en is dan ook bijzonder trots op zijn nieuwe aanschaf.
(PvWK, bron: Quote, luchtfoto: Gooische Brink)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vermogen
- Gooische Brink
- eigenaar
- Spinnin’ Records
- euro
- verkoop
- marketing
- Eelko van Kooten
- Hilversum
- retail
- 49
- dancelabel
- Quote
- 130 miljoen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Unilever verkoopt The Vegetarian Butcher aan Vivera
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall&Gall:...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Circana Merken Top 100: 'Positie... 26-03-2025
- Claire van Beek (Moodiesundies):... 26-03-2025
- Hans im Glück opent eerste... 25-03-2025
- Thuiswinkel Markt Monitor: China... 25-03-2025
- Gazelle introduceert nieuwe campagne24-03-2025
- Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola... 24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center