Dancegoeroe koopt winkelcentrum
- Food-en-retail
- 20 nov 2019 @ 08:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerkoopMarketing
- 20 nov 2019 @ 08:36
- Peter van Woensel Kooy
Voor veertien miljoen euro is Eelko van Kooten eigenaar geworden van winkelcentrum Gooische Brink in Hilversum. De 49-jarige Van Kooten verdiende zijn vermogen van ongeveer 130 miljoen euro met de verkoop van dancelabel Spinnin’ Records.
Dat momenteel een derde van het winkelcentrum leegstaat ziet hij juist als kans. ‘Over twee à drie jaar zit het vol, let maar op’, voorspelt hij in Quote. Gooische Brink omvat 16.000 vierkante meter. 'Het ging Achmea (de verkoper, red.) alleen om rendement, verder beheerde ze het op afstand. Ik ga het veel meer hands-on benaderen. Ik wil het, in samenspraak met de gemeente en mijn adviseurs, weer sexy maken, een facelift geven. En ik zie vooral grote kansen door losse units te gaan verkopen, iets dat zo’n grote belegger natuurlijk juist niet wil. Kijk, een winkelier die zo’n unit koopt, heeft lagere gebruikskosten en is loyaler dan iemand die het huurt. Het wordt gewoon net iets anders gebruikt’, zegt Van Kooten, die voor de toekomst behalve aan winkels ook aan andere formules denkt. ‘Er zit nu bijvoorbeeld al een Basic Fit.'
Hij noemt zich geboren en getogen 'Hilversummer' en is dan ook bijzonder trots op zijn nieuwe aanschaf.
(PvWK, bron: Quote, luchtfoto: Gooische Brink)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing
- verkoop
- Eelko van Kooten
- Quote
- vermogen
- retail
- eigenaar
- euro
- Gooische Brink
- Spinnin’ Records
- dancelabel
- Hilversum
- 49
- 130 miljoen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes