Cornet lanceert alcoholvrije biervariant
- 17 jun 2021 @ 15:51
- Ryan Baij
Cornet, onderdeel van Brouwerij De Hoorn (Swinkels Family Brewers), introduceert Cornet Alcohol-Free, een alcoholvrije variant van het al bestaande Cornet-oaked merk.
Stijn Bundervoet, meesterbrouwer bij De Hoorn is trots op het resultaat: Ik ben fier op wat we met de Cornet Alcohol-free hebben weten neer te zetten. Ook voor de drinker van alcoholvrij bier bieden we nu een smaakexplosie en een beleving.’
De basis voor het alcoholvrije bier is de blonde Cornet Oaked, waaruit de alcohol wordt onttrokken. ‘Om de karakteristieken van het bier maximaal te behouden, gebruiken we Cornet Oaked als basis voor de Cornet Alcohol-free. We reduceren de alcohol in een hypermoderne brouwinstallatie tot 0,3 % vol/alc (waarmee het onder de Belgische wettelijke norm van alcoholvrij hoort red.), waarbij zoveel mogelijk typische geur- en smaakelementen behouden blijven’, aldus de meesterbrouwer.
De vraag naar alcoholvrij bier is volgens de Nederlandse Brouwers enorm gestegen. Uit onderzoek blijkt dat 1 op 14 verkochte bieren in 2020 alcoholvrij was. Het speciaalbier segment van alcoholvrij bier steeg met 65,9%.
Cornet Spirit
Om de alcohol die bij het de-alcoholiseren vrijkomt niet verloren te laten gaan, heeft de brouwerij nog de Cornet Spirit bedacht. De alcohol die vrij komt uit het proces wordt opnieuw gedestilleerd en opnieuw geoaked. Daarbij komt een zoete drank vrij die prima als aperitief kan dienen.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes