Cornet lanceert alcoholvrije biervariant
- 17 jun 2021 @ 15:51
- Ryan Baij
Cornet, onderdeel van Brouwerij De Hoorn (Swinkels Family Brewers), introduceert Cornet Alcohol-Free, een alcoholvrije variant van het al bestaande Cornet-oaked merk.
Stijn Bundervoet, meesterbrouwer bij De Hoorn is trots op het resultaat: Ik ben fier op wat we met de Cornet Alcohol-free hebben weten neer te zetten. Ook voor de drinker van alcoholvrij bier bieden we nu een smaakexplosie en een beleving.’
De basis voor het alcoholvrije bier is de blonde Cornet Oaked, waaruit de alcohol wordt onttrokken. ‘Om de karakteristieken van het bier maximaal te behouden, gebruiken we Cornet Oaked als basis voor de Cornet Alcohol-free. We reduceren de alcohol in een hypermoderne brouwinstallatie tot 0,3 % vol/alc (waarmee het onder de Belgische wettelijke norm van alcoholvrij hoort red.), waarbij zoveel mogelijk typische geur- en smaakelementen behouden blijven’, aldus de meesterbrouwer.
De vraag naar alcoholvrij bier is volgens de Nederlandse Brouwers enorm gestegen. Uit onderzoek blijkt dat 1 op 14 verkochte bieren in 2020 alcoholvrij was. Het speciaalbier segment van alcoholvrij bier steeg met 65,9%.
Cornet Spirit
Om de alcohol die bij het de-alcoholiseren vrijkomt niet verloren te laten gaan, heeft de brouwerij nog de Cornet Spirit bedacht. De alcohol die vrij komt uit het proces wordt opnieuw gedestilleerd en opnieuw geoaked. Daarbij komt een zoete drank vrij die prima als aperitief kan dienen.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers