Food Cabinet presenteert nieuwe eigenaar en uitbreiding mt

Food Cabinet presenteert nieuwe eigenaar en uitbreiding mt
  • Food-en-retail
  • 23 nov 2022 @ 15:00
  • 4962 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaFood

Creative Agency Food Cabinet verwelkomt Kevin Corcoran als nieuwe mede-eigenaar van het bedrijf en breidt per 1 december haar managementteam uit. Oprichter Helen Kranstauber draagt vanaf dat moment haar operationele werkzaamheden over aan het nieuwe management

Het nieuwe mt bestaat uit Sebastiaan Aalst, Kevin Corcoran en Mette Ouborg. Helen blijft als aandeelhouder wel betrokken. Met het nieuwe management scherpt Food Cabinet ook haar positionering als creative agency aan. Op de foto van links naar rechts: Aalst, Kranstauber, Corcoran en Ouborg.

Tien jaar campagnes: voedsel is urgenter dan ooit
Bij de oprichting van het Food Cabinet tien jaar geleden was duurzaam voedsel een niche. Veel issues als voedselverspilling, klimaat en biodiversiteit moesten destijds nog in relatie tot voedsel op de agenda worden gezet. Inmiddels staan deze meer dan ooit in de belangstelling. De volgende stap is om naast de zogenoemde 'donkergroene' consument ook een groter publiek mee te krijgen in deze beweging. 

Nieuwe positionering om nog grotere impact te maken
Kevin Corcoran over de ambities van het bureau: 'Naast duurzame voedselbedrijven zijn nu ook veel meer grotere organisaties, zoals fast movers en retailers, doordrongen van de urgentie van duurzaam, gezond en eerlijk eten. We geloven dat we met deze organisaties veel impact kunnen maken. We helpen ze graag bij hun duurzame communicatievraagstukken; om samen werk te maken van hun groene ambities. Met onze kennis, ervaring en grote netwerk zijn wij de beste partner om deze ambities te vertalen naar strategie en creatie. Dit deden we eerder al voor partijen als Agrifirm, Albert Heijn, Hema en Vermaat. Voor mij is het een droom om nu ook als ondernemer iedere dag op een creatieve manier te werken aan een toekomstbestendiger voedselsysteem.'

Helen Kranstauber: 'De afgelopen tien jaar heb ik met veel energie gewerkt aan het agenderen van issues rondom duurzaam voedsel. Ik ben dan ook heel trots op ons stevige aandeel in de voedselbeweging. Het voelt voor mij als ondernemer als de kroon op mijn werk om Food Cabinet vanuit zo’n stevige basis over te kunnen dragen. Kevin is elke dag bezig om de kwaliteit van ons creatieve werk naar een nog hoger plan te trekken. Met zijn achtergrond in advertising kan hij de soms ingewikkelde onderwerpen op een verleidelijke en positieve manier behapbaar maken voor het grote publiek. Met de komst van Mette ben ik ervan overtuigd dat we als bureau nog veel meer mooie stappen kunnen gaan zetten de komende jaren.'

Uitbreiding management 
Deze verbreding van het portfolio vraagt ook om een versterking van het account team. Per 1 december 2022 start Mette Ouborg als Head of Account. Mette zegt over haar nieuwe rol: Ik kan niet wachten om met het volgende hoofdstuk van Food Cabinet aan de slag te gaan en verder te bouwen aan het projectteam.'
Samen met Kevin Corcoran en Sebastiaan Aalst vormt zij nu dus het management. Oprichter Sebastiaan Aalst borgt alle kennis en ervaring van de afgelopen tien jaar, en ook Samuel Levie blijft actief betrokken bij de organisatie. 
(PvWK)

Over Food Cabinet
'Food Cabinet is een creative agency. Met campagnes, activaties, public relations, evenementen en programma’s maakt het gezond, duurzaam en eerlijk eten tot de norm. Het bureau werkt met een team van strategen en creatieven voor overheid, (branche)organisaties, bedrijven, NGO’s en merken met gedeelde ambities. Meer info op www.foodcabinet.nl.'

(bron: FC)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken