Domino's komt met hit tijdens carnaval - de Frietzza
- Food-en-retail
- 27 jan 2023 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MuziekFood
- 27 jan 2023 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
Met de introductie van de Frietzza hoef je niet meer te kiezen tussen pizza of frites, bijvoorbeeld tijdens carnaval. Feestact Gebroeders Rossig schreef samen met creatief bureau Wars het bijbehorende nummer ‘Ik wil met jou puntje puntje’.
Manon Stoutjesdijk, woordvoerder van Domino’s legt uit: 'Vanaf maandag 30 januari 2023 kun je bij Domino’s ook friet bestellen. Dus nog meer variatie op ons menu. Maar voor wie écht niet kan kiezen, is er ook de Frietzza: een pizza met friet er bovenop. Friet en pizza zijn bij uitstek populaire gerechten met carnaval. En samen genieten van een puntje pizza verbindt: net als carnaval. Het was daarom een logische stap om hierop in te haken.'
Ik wil met jou puntje puntje
'Ik wil met jou puntje puntje is een campagne waar je niet alleen honger van krijgt, maar ook een beetje dorst', aldus Hans van Mook (van Wars). 'Toen Domino’s ons vroeg een concept voor de introductie van de Frietzza tijdens carnaval te bedenken, wilden we vooral laten zien dat Domino’s een fun merk is dat ook het randje durft op te zoeken op een leuke manier. Echt carnaval dus. De Gebroeders Rossig zijn daar in onze ogen de perfecte partner voor, bekend van de hits Hallo Allemaal, De PikNikman en Alie Exprezz. "Ik wil met jou puntje puntje" gaat uiteraard hun volgende knaller worden.'
Voor iedereen een feestje
De Frietzza is in heel Nederland te bestellen, het feestnummer is onderdeel van de bredere Domino’s campagne ter introductie van friet op het menu. De komende weken wordt de samenwerking met Gebroeders Rossig onder de aandacht gebracht op alle social mediakanalen van Domino’s, met focus op de regio’s waar carnaval gevierd wordt. Ook hebben Domino’s en de Gebroeders Rossig nog een aantal mooie verrassingen in petto tijdens carnaval, meldt Domino's. Beluister de hit in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: Domino’s Nederland - Manon Stoutjesdijk, Marianne Kemps, Laura Ritmeester en Tessa van Heijningen.
Creatie: Hans van Mook, Reijer van Kasteren (Wars)
Tekst: Wars, Gebroeders Rossig, Randy Watzeels
Muziek: Gebroeders Rossig, Randy Watzeels
Videoclip en promotie: Confuze Studio, Berk Music Productions
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management