Domino's komt met hit tijdens carnaval - de Frietzza
- Food-en-retail
- 27 jan 2023 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MuziekFood
- 27 jan 2023 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
Met de introductie van de Frietzza hoef je niet meer te kiezen tussen pizza of frites, bijvoorbeeld tijdens carnaval. Feestact Gebroeders Rossig schreef samen met creatief bureau Wars het bijbehorende nummer ‘Ik wil met jou puntje puntje’.
Manon Stoutjesdijk, woordvoerder van Domino’s legt uit: 'Vanaf maandag 30 januari 2023 kun je bij Domino’s ook friet bestellen. Dus nog meer variatie op ons menu. Maar voor wie écht niet kan kiezen, is er ook de Frietzza: een pizza met friet er bovenop. Friet en pizza zijn bij uitstek populaire gerechten met carnaval. En samen genieten van een puntje pizza verbindt: net als carnaval. Het was daarom een logische stap om hierop in te haken.'
Ik wil met jou puntje puntje
'Ik wil met jou puntje puntje is een campagne waar je niet alleen honger van krijgt, maar ook een beetje dorst', aldus Hans van Mook (van Wars). 'Toen Domino’s ons vroeg een concept voor de introductie van de Frietzza tijdens carnaval te bedenken, wilden we vooral laten zien dat Domino’s een fun merk is dat ook het randje durft op te zoeken op een leuke manier. Echt carnaval dus. De Gebroeders Rossig zijn daar in onze ogen de perfecte partner voor, bekend van de hits Hallo Allemaal, De PikNikman en Alie Exprezz. "Ik wil met jou puntje puntje" gaat uiteraard hun volgende knaller worden.'
Voor iedereen een feestje
De Frietzza is in heel Nederland te bestellen, het feestnummer is onderdeel van de bredere Domino’s campagne ter introductie van friet op het menu. De komende weken wordt de samenwerking met Gebroeders Rossig onder de aandacht gebracht op alle social mediakanalen van Domino’s, met focus op de regio’s waar carnaval gevierd wordt. Ook hebben Domino’s en de Gebroeders Rossig nog een aantal mooie verrassingen in petto tijdens carnaval, meldt Domino's. Beluister de hit in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: Domino’s Nederland - Manon Stoutjesdijk, Marianne Kemps, Laura Ritmeester en Tessa van Heijningen.
Creatie: Hans van Mook, Reijer van Kasteren (Wars)
Tekst: Wars, Gebroeders Rossig, Randy Watzeels
Muziek: Gebroeders Rossig, Randy Watzeels
Videoclip en promotie: Confuze Studio, Berk Music Productions
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing