Commercial M&M’s tijdens Superbowl niet zo opzienbarend als gehoopt

Commercial M&M’s tijdens Superbowl niet zo opzienbarend als gehoopt
  • Food-en-retail
  • 13 feb 2023 @ 11:54
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnesMarketing

De pratende M&M’s leken de mond gesnoerd door conservatief Amerika. Fox News-presentator Tucker Carlson vond de nieuwe M&M's 'te woke' en Mars leek te zwichten en stopte met de geliefde snoepkarakters. Het bleek een niet zo smaakvolle reclamestunt in opmars naar de Superbowl...

M&M’s van Mars Wrigley heeft andere karakters toegevoegd aan het arsenaal en dat valt schijnbaar niet bij iedereen in goede aarde. Carlson Tucker van Fox News noemt bepaalde nieuwe M&M’s ‘lesbisch’ en zegt dat deze kampen met obesitas, omdat het om iets dikkere chocolaatjes dan de originele M&M’s gaat’, meldt RTL. Tucker: ‘M&M's zal pas tevreden zijn als alle figuurtjes zeer onaantrekkelijk en totaal tweeslachtig zijn.’

Maya Rudolph & M&M's

In één adem door kondigde het snoepjesmerk aan dat de hilarische en geliefde snoepkaraktertjes worden opgevolgd door actrice, comédienne en zangeres Maya Rudolph, bekend van het satirische programma Saturday Night Live. Die commercial is vannacht uitgezonden tijdens de Superbowl. Oordeel zelf en bekijk de commercial onderaan dit artikel.
 

Lees hier hoe marketeers reageerden toen het nog niet bekend was dat de actie van M&M's een reclamestunt was, alhoewel dat wel vermoed werd.
 

Bekijk hier een aantal andere Superbowl-commercials.



Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken