Vegetarische Slager opent pop-up broodjeszaak Vleesch Centraal
- Food-en-retail
- 30 mrt 2023 @ 16:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMedia
- 30 mrt 2023 @ 16:15
- Peter van Woensel Kooy
Om plantbased eten te vergemakkelijken, opent De Vegetarische Slager ‘Vleesch Centraal’. Deze pop-up broodjeszaak zal zes weken lang dagelijks te bezoeken zijn tussen 11.00 en 19.00 uur in de stationshal van Rotterdam Centraal.
Op het menu staan vlezige ‘lunchklassiekers to go’, zoals verse broodjes, salades en snacks. De gerechten zijn gemaakt met ‘het nieuwe vleesch’: plantbased met de beleving van dierlijk vlees. Daarmee is het een van de weinige to go-locaties in Nederland met een menu waarin plantaardig 'vleesch' centraal staat.
Smaakvolle én makkelijke overstap
'Overstappen zónder af te hoeven stappen van vleesfavorieten; dat is wat we willen realiseren voor vleesliefhebbers die Vleesch Centraal bezoeken', vertelt Michel Bröker, Operator Marketing Manager Food Service De Vegetarische Slager. Na het succes van pop-up restaurant ‘De Vleesch Lobby’ in 2022 stelt De Vegetarische Slager nu de reizende vleesliefhebber te willen bereiken met vegetarische vleesklassiekers. De pop-up speelt in op de groeiende vraag van consumenten en chefs naar vegetarische opties op menukaarten. “Het vegetarische aanbod groeit in Food Service. Daar spelen we op in, maar wel op onze eigen manier. Zoals de naam al voorspelt, zetten we als een van de weinige to go locaties plantaardig vleesch centraal. Daarmee richten we ons op de vleesliefhebbers: we willen ze laten beleven dat ze qua smaakbeleving en keuzemogelijkheid niets hoeven te laten schieten, ook niet onderweg”, vervolgt Bröker. Op het menu staan gerechten gebaseerd op een topselectie aan producten, zoals brioche sandwiches met vegan Kipstuckjes, bowls met vegan Gehacktballetjes en bekende bladerdeegsnacks als het vegan Satébroodje.
Voedselrevolutie
De opening van Vleesch Centraal is naar eigen zeggen een missiegedreven stap. 'Een ruim aanbod aan vegetarische vleesfavorieten is niet alleen goed nieuws voor vleesliefhebbers; door van dierlijke kip over te stappen naar vegan Kipstuckjes besparen consumenten bijvoorbeeld per portie* 70% van de broeikasgassen, 53% land en kippen. We hopen uiteindelijk dat deze pop-up een verandering teweeg kan brengen in de Food Service cultuur in Nederland. Dierlijk vlees van het menu halen hoeft niet te betekenen dat je vleesgerechten op moet geven. Tegen chefs en vleesliefhebbers willen we dus zeggen: join the ride en doe mee met onze plantaardige Voedselrevolutie', vertelt Bröker. Naast het onderscheidende menu kunnen bezoekers die deze missie een warm hart toedragen merchandise aanschaffen, zoals Vleesch het kookboek en truien van De Vegetarische Slager.
Locatie en openingstijden
Vleesch Centraal is tot en met 5 mei 2023 geopend voor een to go lunch of vroege avondmaaltijd van 11.00 uur tot 19.00 uur. De locatie is via de stationshal van Rotterdam Centraal, naast spoor 16, en de buitenkant van het station aan de noordzijde te bezoeken. Op de website van De Vegetarische Slager vindt je meer informatie over het concept en de menukaart.
(PvWK)
* bron: Impact Report, De Vegetarische Slager 2021, klik hier
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Alexandra Knoef
- to go
- Unilever
- merk activisme
- Michel Bröker
- Rotterdam Centraal
- Vleesch Centraal
- plantbased
- De Vegetarische Slager
- brand
- stationshal
- DVS
- pop-up broodjeszaak
- Jaap Korteweg
- eten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing