Vegetarische Slager opent pop-up broodjeszaak Vleesch Centraal

  • Food-en-retail
  • 30 mrt 2023 @ 16:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMedia

Om plantbased eten te vergemakkelijken, opent De Vegetarische Slager ‘Vleesch Centraal’. Deze pop-up broodjeszaak zal zes weken lang dagelijks te bezoeken zijn tussen 11.00 en 19.00 uur in de stationshal van Rotterdam Centraal.

Op het menu staan vlezige ‘lunchklassiekers to go’, zoals verse broodjes, salades en snacks. De gerechten zijn gemaakt met ‘het nieuwe vleesch’: plantbased met de beleving van dierlijk vlees. Daarmee is het een van de weinige to go-locaties in Nederland met een menu waarin plantaardig 'vleesch' centraal staat.

Smaakvolle én makkelijke overstap
'Overstappen zónder af te hoeven stappen van vleesfavorieten; dat is wat we willen realiseren voor vleesliefhebbers die Vleesch Centraal bezoeken', vertelt Michel Bröker, Operator Marketing Manager Food Service De Vegetarische Slager. Na het succes van pop-up restaurant ‘De Vleesch Lobby’ in 2022 stelt De Vegetarische Slager nu de reizende vleesliefhebber te willen bereiken met vegetarische vleesklassiekers. De pop-up speelt in op de groeiende vraag van consumenten en chefs naar vegetarische opties op menukaarten. “Het vegetarische aanbod groeit in Food Service. Daar spelen we op in, maar wel op onze eigen manier. Zoals de naam al voorspelt, zetten we als een van de weinige to go locaties plantaardig vleesch centraal. Daarmee richten we ons op de vleesliefhebbers: we willen ze laten beleven dat ze qua smaakbeleving en keuzemogelijkheid niets hoeven te laten schieten, ook niet onderweg”, vervolgt Bröker. Op het menu staan gerechten gebaseerd op een topselectie aan producten, zoals brioche sandwiches met vegan Kipstuckjes, bowls met vegan Gehacktballetjes en bekende bladerdeegsnacks als het vegan Satébroodje. 

Voedselrevolutie
De opening van Vleesch Centraal is naar eigen zeggen een missiegedreven stap. 'Een ruim aanbod aan vegetarische vleesfavorieten is niet alleen goed nieuws voor vleesliefhebbers; door van dierlijke kip over te stappen naar vegan Kipstuckjes besparen consumenten bijvoorbeeld per portie* 70% van de broeikasgassen, 53% land en kippen. We hopen uiteindelijk dat deze pop-up een verandering teweeg kan brengen in de Food Service cultuur in Nederland. Dierlijk vlees van het menu halen hoeft niet te betekenen dat je vleesgerechten op moet geven. Tegen chefs en vleesliefhebbers willen we dus zeggen: join the ride en doe mee met onze plantaardige Voedselrevolutie', vertelt Bröker. Naast het onderscheidende menu kunnen bezoekers die deze missie een warm hart toedragen merchandise aanschaffen, zoals Vleesch het kookboek en truien van De Vegetarische Slager. 

Locatie en openingstijden
Vleesch Centraal is tot en met 5 mei 2023 geopend voor een to go lunch of vroege avondmaaltijd van 11.00 uur tot 19.00 uur. De locatie is via de stationshal van Rotterdam Centraal, naast spoor 16, en de buitenkant van het station aan de noordzijde te bezoeken. Op de website van De Vegetarische Slager vindt je meer informatie over het concept en de menukaart.
(PvWK)

* bron: Impact Report, De Vegetarische Slager 2021, klik hier

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken