[Retail safari] Morioka Shoten: single room with a single book
![[Retail safari] Morioka Shoten: single room with a single book](/food-en-retail/weblog/2016/04/[retail-safari]-morioka-shoten/Morioka-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 20 apr 2016 @ 15:19
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - WinkelenConcept
- 20 apr 2016 @ 15:19
- Albert Top
Eén winkel, één boek. Het boekwinkeltje Morioka Shoten in een prachtig retro gebouw in Tokyo heeft decluttering (het ontdoen van overbodige rommel) tot het uiterste doorgevoerd: de Japanse boekhandel verkoopt slechts één boek tegelijk. De filosofie van Morioka Shoten is “Issatsu, Isshitsu”, wat zich vertaalt als ‘a single room with a single book’. Kijk zelf.
Elke week staat een ander boek in de schijnwerpers en is de mooie ruimte omgetoverd tot een mini-tentoonstelling waar elke avond (dinsdag t/m zondag) boekbesprekingen plaatsvinden waarbij ook de auteur van het boek aanwezig is.
Geniaal idee
De eigenaar van de winkel, Yoshiyuki Morioka, is een ervaren boekhandelaar. Tijdens een workshop waarbij deelnemers werden uitgedaagd een nieuw bedrijf te bedenken op slechts één A4’tje, kwam Morioka op het geniale idee van een boekwinkel met slechts één boek. Morioka Shoten is het tegenovergestelde van Amazon: in plaats van onbeperkte keuze aan te bieden zonder begeleiding, is deze boekhandel puur ontworpen om je te helpen de beste boeken te vinden met een vergaande interactie tussen de lezer, de auteur en andere lezers.
Albert Top
retailstrateeg en DGA Crossmarks
(beeld: Crossmarks)
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo...
- Robbie Williams nieuwe ster naast Felix the Cat
- Fris Supermarkt opent in Amsterdam gratis supermarkt voor...
- Domino's komt met hit tijdens carnaval - de Frietzza
- McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar...
- Supermarktketen Dirk zet volgende stap in strijd tegen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Eerste producten geleverd bij Plus... 03-02-2023
- Distributie Albert Heijn steeds... 03-02-2023
- Vice Media Group en EU lanceren... 03-02-2023
- Albert Heijn en BP openen 100e... 02-02-2023
- Nederlander blijft bij huismerk:... 02-02-2023
- Lidl maakt nieuwe aanpak gezondheid... 02-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day