[Retail safari] Morioka Shoten: single room with a single book
- Food-en-retail
- 20 apr 2016 @ 15:19
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - WinkelenConcept
- 20 apr 2016 @ 15:19
- Albert Top
Eén winkel, één boek. Het boekwinkeltje Morioka Shoten in een prachtig retro gebouw in Tokyo heeft decluttering (het ontdoen van overbodige rommel) tot het uiterste doorgevoerd: de Japanse boekhandel verkoopt slechts één boek tegelijk. De filosofie van Morioka Shoten is “Issatsu, Isshitsu”, wat zich vertaalt als ‘a single room with a single book’. Kijk zelf.
Elke week staat een ander boek in de schijnwerpers en is de mooie ruimte omgetoverd tot een mini-tentoonstelling waar elke avond (dinsdag t/m zondag) boekbesprekingen plaatsvinden waarbij ook de auteur van het boek aanwezig is.
Geniaal idee
De eigenaar van de winkel, Yoshiyuki Morioka, is een ervaren boekhandelaar. Tijdens een workshop waarbij deelnemers werden uitgedaagd een nieuw bedrijf te bedenken op slechts één A4’tje, kwam Morioka op het geniale idee van een boekwinkel met slechts één boek. Morioka Shoten is het tegenovergestelde van Amazon: in plaats van onbeperkte keuze aan te bieden zonder begeleiding, is deze boekhandel puur ontworpen om je te helpen de beste boeken te vinden met een vergaande interactie tussen de lezer, de auteur en andere lezers.
Albert Top
retailstrateeg en DGA Crossmarks
(beeld: Crossmarks)
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes