KPN steunt Canal Parade met Pridestream
- Media
- 28 jul 2015 @ 17:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaVideoMVOEvenementDigitaal
- 28 jul 2015 @ 17:04
- Redactie Media
KPN vertaalt zijn motto 'Voel je vrij' naar Gay Pride door homoseksuelen en sympathisanten wereldwijd de kans te bieden virtueel mee te varen met de Canal Parade in Amsterdam. Komende zaterdag 1 augustus vaart namelijk een 'lege' boot mee met een camera die het complete evenement 360 graden streamt. Zo is de botenparade voor iedereen via Pridestream.org digitaal te volgen.
In Nederland wordt de Canal Parade al twintig jaar georganiseerd om de vrijheid te vieren. Dat gevoel van vrijheid zou iedereen waar dan ook ter wereld moeten ervaren, vindt KPN, 'juist de mensen die dat in eigen land niet kunnen of mogen ervaren'. Daarom hebben dit jaar de Amsterdam Gay Pride, KPN en een groep creatieve bureaus de handen ineengeslagen.
Innovatieve technologie
De Pridestream past een innovatieve technologie toe: op de website pridestream.org kan iedereen wereldwijd inloggen en via een stream de Canal Pride meebeleven alsof je zelf op de boot staat. Een volledige 360-graden camera, geeft zowel beeld als geluid weer: je ervaart de muziek op de boot en het toejuichen van de mensen langs de kant. Vanaf elk device kun je zo om je heen kijken en ervaren hoe het is om mee te varen. Naast een camera is de boot voorzien van LED-schermen met video’s van mensen van overal ter wereld, die laten zien dat zij ook (virtueel) meevaren. Voor landen waar de Gay Pride niet vanzelfsprekend is worden er op de site een aantal privacy-tools aangeboden zodat ook daar mensen kunnen meevaren.
'De Pridestream-boot is één van de parels van de Botenparade', aldus directeur Lucien Spee van de Amsterdam Gay Pride. 'Het is een bijzondere boot die het gevoel van vrijheid representeert. Iedereen kan toegejuicht worden, ook buiten de Amsterdamse en Nederlandse grenzen. Dankzij deze boot kunnen mensen dit gevoel dus overal ervaren en dit met iedereen wereldwijd delen. Dat past op een geweldige manier bij het thema van de Amsterdam Gay Pride dit jaar: share.'
Waarom KPN?
Met zijn merkmissie ‘Voel je vrij’ wil KPN mensen laten ervaren dat technologie het leven kan verrijken. Hierdoor worden nu ervaringen mogelijk, die eerder nog ondenkbaar waren. In producten, campagnes en met initiatieven als Pridestream. Met ‘voel je vrij’ communiceert KPN zijn ICT-technologie die iedereen een gevoel van vrijheid kan laten ervaren.
Reclamebureau N=5 bedacht het concept Pridestream.org en realiseerde dit initiatief samen met MediaMonks, Dutchview, Coopr en diverse andere partners die belangeloos mee werkten aan dit project.
Credits
Klant: KPN
Bureau: N=5
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks, Zwier Veldhoen
Art Direction: Ed van Bennekom, Olaf van der Geld (CD)
Copy: Jasper Diks
Strategie: Mijntje Cuijpers, Elke van Eijk, Marc Oosterhout
Account: Ralph Balk, Gonny Pullens, Floris Reuvers, Anouk Zink
Online Producers: Tisha Hoppenbrouwers, Jasper Baartmans
Motion graphics: Renoud Netjes
RTV: Christ Bloemheuvel, Monique Neuteboom, Moniek van de Rijt, Lenny Venema
Development: MediaMonks
Streaming: DutchView en Encircle
Led Technique & audio: Chain
Hosting: Vellance
Animation & Sound: The Ambassadors
Media: Coopr, Workplace Pride
Aftermovie: Made.For.Digital
Design: Big Pitcher
Music boat: Star Studded Studios
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- event
- streaming
- Amsterdam
- Voel je vrij
- Pridestream
- freedom
- Dutchview
- N=5
- Gay Pride
- Canal Parade
- LHBT
- livestream
- homo's
- Botenparade
- Coopr
- KPN
- MediaMonks
- boot
- gay
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

