Wehkamp werkt nauwer samen met vloggers
- Media
- 15 jul 2015 @ 15:06
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineSocial mediaMarketingBranded content
- 15 jul 2015 @ 15:06
- Redactie Media
Wehkamp intensiveert vanaf vandaag de samenwerking met vier invloedrijke Nederlandse vloggers door hen een positie als gastredacteur aan te bieden binnen het eigen redactieteam. De komende maanden ontwikkelen Mascha Feoktistova (Beautygloss), Cynthia Schultz (Miss Lipgloss), Sanny Verhoeven (Sanny zoekt geluk) en Anna Nooshin speciale videocontent met tips en adviezen op het gebied van lifestyle.
De video’s zijn niet alleen op Wehkamp.nl te zien, maar worden ook verspreid via de social media-kanalen van de vier vloggers. In september 2014 lanceerde het online warenhuis als eerste online retailer een exclusief YouTube-kanaal in samenwerking met vloggers. Inmiddels is dit videokanaal volledig geïntegreerd binnen het eigen dynamische redactionele contentplatform.
'We werken heel bewust samen met vloggers die hun eigen kanaal hebben ontwikkeld', zegt Puck Ladewé, teamleider redactie bij Wehkamp. 'Zij weten als geen ander wat het is om interessante content te ontwikkelen om hiermee hun fans te inspireren. De vier influentials hebben hun sporen al meer dan verdiend en worden op de voet gevolgd door duizenden fans. De meiden krijgen allemaal hun eigen redactionele pagina en persoonlijke shop op Wehkamp.nl waarin ze hun favoriete producten laten zien, video’s kunnen plaatsen en waar ze de lezer extra tips en informatie kunnen geven. Wij zijn erg blij met deze samenwerking omdat we op deze manier door extra contentcreatie onze klant nog meer kunnen inspireren.'
Sanny Verhoeven, een van de Wehkamp-vloggers: 'Bijna dagelijks ontvang ik aanbiedingen van bedrijven die met mij willen samenwerken. Ieder aanbod weeg ik goed af, aangezien ik het belangrijk vind om content te maken die aansluit bij wat ik mijn doelgroep wil vertellen. Ik heb al eerder met Wehkamp samengewerkt en de kracht zit wat mij betreft in de vrijheid die ik krijg om videocontent te maken. Ik doe dit op mijn eigen enthousiaste manier. Mijn vlogs gaan niet per definitie over fashion, maar ook over sport- of lifestyleproducten. Ook dan heb ik binnen het brede online assortiment van Wehkamp nog voldoende keuze om vlogs te maken die de fans van Sannyzoektgeluk.nl aanspreekt en die hen inspireert. De samenwerking biedt mij de mogelijkheid om een miljoenenpubliek te bereiken.'
Webwinkel Wehkamp lanceerde in 2013 een eerste e-magazine. Inmiddels is dit magazine getransformeerd tot één van de grootste contentplatforms in Nederland. Het zeskoppige redactieteam voorziet klanten dagelijks van nieuwe (video)content. Sinds september 2014 heeft de redactie de focus gelegd op het creëren van videocontent, waaruit ook de eerste samenwerking met vloggers is ontstaan. De wehkamp redactie wil klanten middels content en persoonlijk WhatsApp-advies inspireren en helpen bij het vinden van de juiste stijl, look of items.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Anna Nooshin
- vloggers
- Mascha Feoktistova
- redactie
- online
- Miss Lipgloss
- content
- webwinkel
- Wehkamp
- Sanny Verhoeven
- marketing
- Cynthia Schultz
- digitaal
- Beautygloss
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

