DWDD'ers Wynia en Vos starten eigen productiehuis
- Media
- 20 dec 2016 @ 16:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentConceptTelevisieMakers
- 20 dec 2016 @ 16:24
- Redactie Media
Dieuwke Wynia en Boudewijn Vos starten vanaf januari het eigen productiehuis Mr. & Mrs. Lane. Jaren werkten zij samen bij De Wereld Draait Door, als respectievelijk hoofdredacteur en productieleider.
Mr. & Mrs. Lane vestigt zich aan het IJ, waar vanaf het voorjaar tv- en online formats bedacht en gemaakt gaan worden. Dat kan van alles zijn: een talkshow, programma's over wetenschap of politiek, documentaires of een groot live programma. Als het maar verrast, als het maar ergens over gaat en inspireert.
'Mr. & Mrs. Lane zijn dol op nieuwe verhalen en nieuwe vormen, dat zit in onze genen', zeggen Wynia en Vos. 'Wij werken graag samen en hebben een goede partner gevonden in MediaLane Holding van Iris van den Ende. MediaLane is een multimedia productiehuis dat bestaat uit verschillende ondernemingen: MediaLane, Niehe Media, OnLane, LiveLane en nu dus ook Mr. & Mrs. Lane.'
Dieuwke Wynia werkte vanaf de start bij DWDD. Ze begon als samensteller en werd na twee seizoenen eindredacteur. In 2011 ging DWDD ook spin-offs maken en werd ze hoofdredacteur.
Boudewijn Vos is begonnen als producer bij SBS Productions. Inmiddels is hij elf jaar werkzaam als productieleider van verschillende televisieprogramma's, waarvan de laatste vijf jaar bij DWDD.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Boudewijn Vos
- productiebedrijf
- formats
- Amsterdam
- Mr. & Mrs. Lane
- productiehuis
- Dieuwke Wynia
- DWDD
- televisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

