DWDD'ers Wynia en Vos starten eigen productiehuis

  • Media
  • 20 dec 2016 @ 16:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentConceptTelevisieMakers

Dieuwke Wynia en Boudewijn Vos starten vanaf januari het eigen productiehuis Mr. & Mrs. Lane. Jaren werkten zij samen bij De Wereld Draait Door, als respectievelijk hoofdredacteur en productieleider.

Mr. & Mrs. Lane vestigt zich aan het IJ, waar vanaf het voorjaar tv- en online formats bedacht en gemaakt gaan worden. Dat kan van alles zijn: een talkshow, programma's over wetenschap of politiek, documentaires of een groot live programma. Als het maar verrast, als het maar ergens over gaat en inspireert.

'Mr. & Mrs. Lane zijn dol op nieuwe verhalen en nieuwe vormen, dat zit in onze genen', zeggen Wynia en Vos. 'Wij werken graag samen en hebben een goede partner gevonden in MediaLane Holding van Iris van den Ende. MediaLane is een multimedia productiehuis dat bestaat uit verschillende ondernemingen: MediaLane, Niehe Media, OnLane, LiveLane en nu dus ook Mr. & Mrs. Lane.' 

Dieuwke Wynia werkte vanaf de start bij DWDD. Ze begon als samensteller en werd na twee seizoenen eindredacteur. In 2011 ging DWDD ook spin-offs maken en werd ze hoofdredacteur.

Boudewijn Vos is begonnen als producer bij SBS Productions. Inmiddels is hij elf jaar werkzaam als productieleider van verschillende televisieprogramma's, waarvan de laatste vijf jaar bij DWDD.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken