AutoWeek verdient geld met proefrit-events
- Media
- 30 nov 2017 @ 11:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - LeadgeneratorEvenementTijdschriftenActivatie
- 30 nov 2017 @ 11:01
- Redactie Media
Na het verdwijnen van de AutoRAI, zijn auto-importeurs op zoek naar nieuwe manieren om in contact te komen met hun doelgroep en potentiële kopers. AutoWeek helpt hierbij en organiseert exclusieve proefrit-evenementen. Een interessante vorm van leadgeneratie, zo ervaart uitgever Sanoma.
AutoWeek heeft twee jaar geleden AutoWeek Lab gelanceerd, een breed (auto)testpanel. De Sanoma-titel organiseert test-evenementen waarbij auto’s, auto-gerelateerde producten en diensten uitvoerig worden getest door leden van AutoWeek Lab. In 2017 zijn er evenementen voor Infiniti, Peugeot, Toyota en Opel georganiseerd. Ook in 2018 staan al een aantal test-events gepland.
Zo organiseerde AutoWeek de Opel X-perience op 11 en 18 november. Er werden ruim 480 proefrijders uitgenodigd om de nieuwe Opel Grandland X, Mokka X en Crossland X te ervaren op de testbanen van Lelystad en Rosmalen.
Compleet mediapakket
Naast het evenement, biedt AutoWeek een breed mediapakket binnen het Sanoma-netwerk (zoals op NU.nl, Veronica en AutoWeek) bestaande uit print, online, social en e-mail. Daarnaast wordt er ook een redactioneel videoverslag gemaakt van het evenement.
AutoWeek creëert met de proefrit-evenementen een nieuwe manier voor de markt om kwalitatieve leads te werven. Zo zijn na aanleiding van de Peugeot SUV Driving Experience auto’s verkocht en ook Opel verwacht veel kwalitatieve leads naar aanleiding van het event.
AutoWeek-hoofdredacteur Damiaan Hage: 'Met de proefritevenementen verbinden we de autowereld met de lezers van AutoWeek op de meest logische plek. In de auto, achter het stuur – precies daar waar het om gaat.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

