Top 5-TikTok-trends: happy dance, sluwe Samsung en AI, AI, AI waar gaat dit heen?
- Media
- 21 apr 2023 @ 06:56
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 21 apr 2023 @ 06:56
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. ADVERTENTIE: Samsung Nederland
Hoogstwaarschijnlijk heb je deze advertentie van Samsung al voorbij zien komen. De video was immers enige tijd de Top View-ad op TikTok, oftewel de eerste advertentie die je tegenkwam op de app. Ondanks dat het bereik niet organisch verkregen is, is deze video het benoemen waard deze week. Waar de video begint als een ware native video, verandert deze in een indrukwekkend professioneel gefilmde clip - en dat alles met de camera van Samsungs nieuwste smartphone. Door de manier van filmen heb je niet direct door dat je getarget wordt door een telefoonreclame, maar laat het merk wel mooi de USP van hun nieuwe telefoon zien. Een knap staaltje marketing en een perfect voorbeeld voor marketeers.
@samsungnederland Slay kaasschaaf, slay 💅. Ontdek de nieuwe Galaxy S23 Series nu.
♬ Promoted Music - samsungnederland
2. TREND: AI-zangers
Er is geen ontkomen meer aan: AI (Artificial Intelligence) wordt op steeds meer fronten toegepast en ook de socials ontkomen er niet aan. Niet alleen afbeeldingen worden gegenereerd met bots, maar ook stemmen worden nagebootst. Zo zien we deze week plots steeds vaker AI-zangers voorbijkomen op TikTok, zoals rapper Kayne West die een lieflijk liedje zingt van singer-songwriter Colbie Caillat. Niet alleen de hoeveelheid van dergelijke video’s op het platform neemt in rap tempo toe, ook worden ze (#eng) steeds realistischer. Wat betekent dit voor de toekomst van AI op TikTok?
@ai_kanye Ye in his bag on this one #kanyewest #kanyewestai #aimusic #kanye #aicover#aimusicvideo #drake #yeezy #yeezyboost #kanyewestedits #808 #runaway #heartbreak #bubbly #remix #808sandheartbreak#autotune #singing #kanyetok #colbiecaillat #fyp #foryoupage #country #coco ♬ original sound - Kanye AI
3. VIRAL: AI-vriend op Snapchat
Een nieuwe feature op Snapchat in de lijst met TikTok-trends? Jazeker. Ondanks dat de nieuwe AI-vriend gelanceerd is op de concullega van TikTok, wordt het platform deze week overspoeld door video’s over deze nieuwe functie. Niet alleen laten de video’s zien hoe verbazingwekkend veel deze nieuwe ‘vriend’ weet, ook geven ze tips over hoe je de tool moet uitzetten. De viraliteit van het onderwerp laat als je het ons vraagt twee dingen zien: de AI-explosie op de social platforms én de beweging van TikTok als entertainmentplatform naar zoekmachine. Twee ontwikkelingen die we duidelijk in de gaten moeten houden.
@teenmag Snapchat heeft nieuwe AI-functie!👻 #snapchat #myai #teenmag ♬ original sound - teenmag
4. FILTER: John Cena
Een nieuwe week betekent een nieuwe filtertrend. Deze week is het de beurt aan een dansende John Cena, een Amerikaanse worstelaar slash acteur. In combinatie met het viral nummer ‘Cupid’ van Bae gaat deze filter als een lopend vuurtje. De TikTok’s met John Cena’s bescheiden happy dance visualiseren een kleine prestatie of een herkenbaar moment waar je stiekem heel blij om bent, maar waar je niet té enthousiast over kunt doen. Een makkelijke en laagdrempelige trend die door alle industrieën opgepakt kan worden. Denk bijvoorbeeld aan het delen van herkenbare momenten op de werkvloer.
@callmebyyourcarl (Sends email with no callback number in signature)😌 #CapCut #workhumor #corporate #corporatehumor #johncenaedit #johncenadancing #worklife #millennial #corproatemillennial ♬ cupid - bae
5. TOPIC: Coachella
Het Amerikaanse Coachella is ieder jaar weer het meest besproken festival ter wereld en da’s ook in 2023 niet anders. De kleding, de spectaculaire highlights op het terrein en natuurlijk het arsenaal aan artiesten dat er zowel optreedt als meefeest komen voorbij op TikTok. De gerelateerde hashtags zijn samen al miljoenen keren bekeken. Hoe je hierop kunt inspelen? Vooral merken uit de modeindustrie kunnen hier los mee door Coachella-filmpjes te delen van outfits en make-up. Ook in Nederland is dit succesvol, aangezien veel TikTokkers zo inspiratie opdoen voor alle feesten in ons eigen kikkerlandje, waar het festivalseizoen eveneens op punt van beginnen staat.
@dinnermusic day one day fun 🕺🏻 #coachella #festival #coachella2023 ♬ original sound - gibson
C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

