Onderzoek Consumentenbond: touroperators misleiden op grote schaal

  • Online
  • 28 mrt 2023 @ 15:35
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat reisaanbieders op grote schaal consumenten misleiden met lokkertjes. Dit meldt de NOS vandaag.

De bond concludeert dat ruim 80 procent van de aangeboden reizen niet voor die prijs te boeken is. ‘Reizen blijken helemaal niet beschikbaar, of de prijs verandert zodra een reiziger begint met boeken. En tijdens het reserveren stijgt de prijs ook regelmatig, omdat reisaanbieders onvermijdbare extra bedragen niet vermelden bij de aanbieding,’ stelt de bond.

In het onderzoek controleerde de Consumentenbond 300 aanbiedingen op websites van twaalf grote reisaanbieders, waaronder de ANWB, Corendon, VakantieDiscounter, D-reizen, Prijsvrij, Stip en TUI.

Tegen vier van deze aanbieders (Corendon, Stip, Prijsvrij en D-reizen) heeft de Consumentenbond klachten ingediend bij de Reclame Code Commissie. Ook vraagt de bond de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om in te grijpen. De ACM was naar eigen zeggen al van plan om vanaf 1 april weer te gaan controleren, en indien nodig te handhaven door bijvoorbeeld boetes op te leggen.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken