PostNL lanceert geheime wapen van marketeer: PostLab
- Online
- 20 apr 2023 @ 10:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 apr 2023 @ 10:56
- Sjaak Hoogkamer
2,2 minuten volle aandacht voor je reclameboodschap: een sprookje? Werkelijkheid, zegt PostLab. Vanaf vandaag kunnen marketeers terecht bij dit nieuwe initiatief van PostNL.
PostLab ondersteunt marketeers bij creatieve conceptontwikkeling, productie en verzending van commerciële post als onderdeel van de mediamix.
Dat doen ze met een groot netwerk van partners op het gebied van creatie, data en een schat aan onderzoeksinzichten. Zo heeft PostNL alle troeven in handen om naar eigen zeggen ‘een boodschap ook echt binnen te laten komen bij je doelgroep.’
‘Onderzoek laat zien dat post opvallend meer aandacht krijgt dan bijvoorbeeld banners, een e-mail of een social advertentie. Bovendien zorgt post voor een hogere conversie en onthouden consumenten je boodschap langer,’ aldus Maartje Silvius, Manager Marketing PostNL. Daarmee biedt direct mail veel kansen. Maar nog niet iedereen heeft die ontdekt: ‘Zonde, want we zien gemiddeld 6.000 tot 10.000 reclameboodschappen per dag. Met post val je dan wel op.’ Dat marketeers hun weg naar direct mail niet altijd weten te vinden, komt onder andere door aannames. Dat het duur zou zijn, bijvoorbeeld, zegt Silvius: ‘Maar als je de ROI van een direct mailcampagne doorrekent, zie je dat het de investering meer dan waard is. De conversie op een direct mail is maar liefst gemiddeld 17%.’
Alle post op de juiste deurmat
Direct mail heeft volgens PostNL dus wel degelijk effect en om dat zo groot mogelijk te maken, staat er bij PostLab een team van specialisten klaar. Zij gebruiken vernieuwende oplossingen die marketeers helpen om hun doelgroep heel precies te bepalen. Silvius: ‘Zo weet je zeker dat je boodschap alleen bij de juiste mensen op de deurmat valt. En doordat je post altijd lopend of met de fiets bezorgd wordt, maak je met direct mail ook meteen een duurzame keuze.’
Met PostLab organiseert PostNL creatieve werksessies voor marketeers en ondernemers.
Maar het bedrijf kan ook je volledige campagne van A tot Z verzorgen. Silvius: ‘Door onze inzichten op het gebied van data en neuro-onderzoek weten we goed wat er bij post wel en niet werkt. Die kennis delen we graag om je campagne zo winstgevend mogelijk te maken. Samen met ons netwerk van vakspecialisten maken we er een 1-op1-sessie van waarna je niet kunt wachten om de direct mail terug te zien op je deurmat.’
Ontdekken wat post voor jou en je team kan betekenen? Meld je nu aan en maak kans op een PostLab-werksessie
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing