Helft Nederlanders boekt via vakantieplatform

- Online
- 9 nov 2023 @ 08:23
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 nov 2023 @ 08:23
- Michiel van Zaane
Bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder boekte in de afgelopen drie jaar een vakantie via een vakantieplatform (49%). Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope.
Vakantieplatformen tonen het aanbod aan accommodaties, reispakketten en vervoer op een overzichtelijke manier. Zo kan de consument de partijen vergelijken. Bijna de helft (49%) van de Nederlanders boekte in de laatste drie jaar een reis via een vakantieplatform. Dat zijn bijna 7,2 miljoen Nederlandse vakantiegangers. Zij zijn samen goed voor 40,2 miljoen boekingen. Dat zijn 5,6 boekingen per persoon in de afgelopen drie jaar.
Aanbod belangrijkste keuzereden
Bijna twee derde (64%) van de Nederlanders die via een vakantieplatform boeken, kiest voor deze partij vanwege het ‘aanbod’ van het platform. ‘Aanbod’ is daarmee de vaakst genoemde keuzereden. ‘Gemak’ (56%) en ‘prijs’ (56%) vormen ook belangrijke keuzeredenen. De keuzemix bestaat uit nog vijftien andere belangrijke aspecten.
Booking.com populairst
Van alle vakantieplatformen is Booking.com veruit het meest populair. Ruim 4,9 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder boekten in de afgelopen drie jaar bij Booking.com. Dat is ruim een derde (34%) van Nederland. Airbnb volgt met 16%. Nederlanders boekten in de afgelopen drie jaar de reizen voornamelijk via één vakantieplatform (28%). 12% deed dat via twee verschillende platformen en 9% via drie of meer platformen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Beeldmakers dagvaarden Meta vanwege... 08-12-2023
- TikTok en Ticketmaster werken samen... 05-12-2023
- Vodafone Business opent Shared Shop... 04-12-2023
- Eneco en Omoda winnen DDMA Customer... 01-12-2023
- Spotler Group neemt Buckles over29-11-2023
- [onderzoek] 20 procent jongeren... 23-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala