Whocares.me brengt het nieuwe helpen in kaart

  • Sponsoring
  • 17 mrt 2014 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijFan

Care Nederland brengt initiatieven van individuen om mensen in arme landen te helpen via een nieuw blog in de publiciteit. Whocares.me moet een fris tegengeluid bieden tegen de vaak sombere berichtgeving over deze landen in de media.

Whocares.me neemt een centrale plaats in de strategie van de humanitaire organisatie Care Nederland om nieuwe doelgroepen te bereiken. De strategie, ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Nobla.

Humanitaire organisatie Care Nederland merkt dat steeds meer individuen hun tijd en talent inzetten om anderen te helpen, of dit nu voortkomt uit wantrouwen van grote organisaties of door een groeiend gevoel van persoonlijke verantwoordelijkheid.

Matthijs Jaspers staat als creatief directeur van Nobla aan de wieg van het blog Whocares.me. 'De missie die we samen met Care hebben ontwikkeld is al die mooie verhalen te delen met zoveel mogelijk mensen. Omdat wij geloven dat het bieden van inspiratie de eerste stap is om een jonge generatie te interesseren in het werk van ontwikkelingsorganisaties. Om pas daarna, als er al betrokkenheid is, te vragen om geld, tijd of simpelweg wat aandacht te geven aan kleinschalige projecten.'

Bloggers als Erwin van der Zande (hoofdredacteur Bright), Ewout Irrgang (voormalig SP-kamerlid, nu directeur van een NGO in Tanzania), Aafke Nijhuis (voedingsdeskundige te Addis Ababa) maar ook Mark Woerde (partner bij reclamebureau Lemz) en Ramon Stalenhoef (partner bij reclamebureau SSSS & Orchestra) leveren bijdragen aan Whocares.me.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken