KNLTB start campagne #tenniskrijt met Bertens en Haase
- Sponsoring
- 6 sep 2019 @ 10:49
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SportmarketingActivatieSport
- 6 sep 2019 @ 10:49
- Jeroen Mirck
Toptennissers Kiki Bertens en Robin Haase roepen jong en oud op om buiten te tennissen. 'Zet een streep op een muurtje en sla lekker met een bal er tegenaan’, aldus de beste tennissers van Nederland.
Bertens en Haase - beide net terug van een niet zo heel succesvolle US Open - demonstreerden donderdag op hun oude middelbare school in Den Haag hoe leuk muurtennis kan zijn en deelden pakjes met 'tenniskrijt’ uit aan leerlingen.
Het tweetal gaf hiermee op het Segbroek College het startsein voor de campagne ‘Nederland Tennisland, iedereen doet mee' van tennisbond KNLTB. 'Tennissen is zo leuk en makkelijk. Je kunt het samen doen, door gewoon op straat de bal naar elkaar te slaan', aldus Bertens. 'Ik ben ook ooit zo begonnen. Heb urenlang met die bal tegen een muur geslagen, bij onze flat.'
Robin Haase heeft dezelfde ervaring: 'Je kunt een muurtje zoeken, met krijt een streep trekken en de bal lekker tegen de muur slaan. Het is leuk, gezond en je leert er goed van tennissen. Ik heb dat echt heel veel gedaan vroeger.'
Buiten spelen en tennissen
Bertens, Haase en de tennisbond vinden het belangrijk dat kinderen buiten spelen. Dat gebeurt te weinig. Slechts 10 procent van de huidige generatie kinderen speelt vaker buiten dan binnen. Dat heeft tot gevolg dat kinderen van tien tot twaalf jaar tegenwoordig behoorlijk veel slechter op kracht, snelheid, lenigheid en coördinatie scoren dan in de jaren ’80. Vooral het coördinatievermogen is achteruitgegaan. Bertens: 'En laat je dat nu perfect oefenen met tennissen tegen een muurtje.'
Het is de missie van de KNLTB om meer mensen meer te laten tennissen. De bond wil de betekenis van tennis voor de samenleving vergroten; mensen in beweging brengen en houden om ze fitter en gezonder te maken. En om mensen te verenigingen, ongeacht hun leeftijd, afkomst, geslacht, met en zonder beperking.
De oproep van de tennisbond luidt als volgt: krijt jouw tennismuur of veld en ga lekker tennissen. Want tennissen kan je altijd en overal. Wie zijn of haar foto's of video's deelt via social media met de hashtag #tenniskrijt, maakt kans op tennisprijzen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing