Biermerk Bud vervangt Jupiler in GelreDome

- Sponsoring
- 22 nov 2019 @ 14:51
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Partnership
- 22 nov 2019 @ 14:51
- Sjaak Hoogkamer
GelreDome, evenementencomplex en thuisbasis van voetbalclub Vitesse, start een exclusieve samenwerking met biermerk Bud. Op zaterdag 23 november stroomt voor het eerst Bud uit de tap, aangevuld met een speciaalbier portfolio van bierbrouwerij AB InBev.
Bud richt zich naar eigen zeggen op consumenten tussen 18 en 34 jaar op ‘high energy occasions’, waardoor de keuze voor een van de grootste evenementenlocaties van Nederland een logische is.
Sjors van Drie, senior brand manager AB InBev,: ‘We hadden reeds een samenwerking met GelreDome (sinds januari 2018) en die samenwerking is nu opengebroken voor een verlenging. Daarbinnen is Jupiler niet langer het hoofdmerk, maar Bud. De samenwerking die nu nieuw getekend is, is voor 5 jaar. Gezien het belang voor beide partijen doen we geen uitspraken over het bedrag dat er met deze samenwerking gemoeid gaat. Het gaat voor beide partijen om een mooie samenwerking en ook zullen we diverse activaties in de locatie opzetten, die zullen we de komende periode concreet maken.’
Pieter Anciaux, horecadirecteur bierbrouwerij AB InBev: ‘Jaarlijks passeren ruim een miljoen bezoekers de poorten van dit Arnhemse evenementencomplex. Met vele optredens van wereldsterren is Bud een perfecte match. Bud is op steeds meer iconische locaties in Nederland te vinden, GelreDome mocht niet ontbreken.’
Directeur van GelreDome, Hèrald van de Bunt, noemt de samenwerking een grote stap voorwaarts: ‘Bud is niet alleen het merk dat zich focust op een voor ons zeer relevante doelgroep, de duidelijke keuze voor muziek als platform sluit naadloos aan bij GelreDome als venue. De verfrissende manier waarop Bud zich momenteel in Nederland op een krachtige manier neerzet, is een van de belangrijkste redenen om in GelreDome te kiezen voor Bud.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ocean Outdoor verlengt partnership NOCNSF
- Martijn Smelt van TP Vision: 'Ambilight TV moet Champions...
- column Gaat EV Experience twijfelaars over streep trekken?
- Belgische The Arena Group gaat stadions Nac Breda, FC Utrecht...
- Jumbo feliciteert Team Jumbo-Visma met historische trilogie
- Yakult Europe en het Nederlands Philharmonisch Orkest vieren...
Laatste Nieuws
- Shell verkoopt Ouwe Taart tijdens de... 26-09-2023
- Martijn Smelt van TP Vision:... 22-09-2023
- Ocean Outdoor verlengt partnership... 19-09-2023
- Belgische The Arena Group gaat... 19-09-2023
- Jumbo feliciteert Team Jumbo-Visma... 18-09-2023
- Yakult Europe en het Nederlands... 18-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing