TOP X case: Land Rover Experience Tour Peru
- Algemeen
- 10 jul 2017 @ 11:32
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Branded content
- 10 jul 2017 @ 11:32
- Redactie MarketingTribune
"Binnen een week bereikten we via branded content ruim 3,7 miljoen potentiële deelnemers. Ondersteund door een homepage takeover, IAB deluxe pakket en interscroller liep dit bereik verder op naar ruim 5 miljoen. Hiervan bezochten bijna 20.000 de aanmeldingspagina. De doelstelling van het aantal inschrijvingen werd vervolgens ruimschoots behaald, waardoor Land Rover een selectie kon maken van de meest geschikte deelnemers."
Case: Land Rover Experience Tour Peru
Opdrachtgever: Land Rover
Doelstelling: Zoveel mogelijk aanmeldingen voor de kwalificatiedag van de Land Rover Experience Tour Peru
Bureau: Mindshare
Type: Activatie door middel van branded content & display advertising via het automotive-channel van Mannenmedia
Toelichting: ‘Experiences that customers love for life’ is de bedrijfsvisie van Land Rover. Wat voort is gekomen uit deze gedachte is de Land Rover Experience Tour; een tour door Peru in de Land Rover Discovery Sport. Voordat de deelnemers daadwerkelijk naar Peru kunnen, moeten ze wel eerst een kwalificatie doorstaan waarin hun off road-skills worden getest. De 60 beste kandidaten van de kwalificatie gaan door naar de ultieme test. Na deze driedaagse test is duidelijk welke 6 gelukkige winnaars een onvergetelijk avontuur in Peru tegemoet gaan!
Mannenmedia kreeg de mooie taak om auto-liefhebbend Nederland te activeren voor deze kwalificatie. We kozen ervoor om dit te doen door middel van een combinatie van branded content en display advertising.
Resultaten: Binnen een week bereikten we via branded content ruim 3,7 miljoen potentiële deelnemers. Ondersteund door een homepage takeover, IAB deluxe pakket en interscroller liep dit bereik verder op naar ruim 5 miljoen. Hiervan bezochten bijna 20.000 de aanmeldingspagina. De doelstelling van het aantal inschrijvingen werd vervolgens ruimschoots behaald, waardoor Land Rover een selectie kon maken van de meest geschikte deelnemers.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe neuro-contextual advertising campagnes significant verbeterd
- Vernieuwde jongerencampagne Goed Verhaal van start
- WallyMatters maakt merkimpact meetbaar met AI-platform
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- Consumenten eisen openheid over dataopslag
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes