De zomer van Suzanne Bijenveld (HP): 'Genoeg mogelijkheden om te oriënteren'

De zomer van Suzanne Bijenveld (HP): 'Genoeg mogelijkheden om te oriënteren'
  • Algemeen
  • 7 aug 2018 @ 09:24
  • 8679 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewPersonalia

Nieuw op MarketingTribune: De zomer van. Hoe beleeft Suzanne Bijenveld, trade marketing manager bij HP Inc., de zomer? Hoe bereikt zij -nu de mussen van het dak vallen- toch de consument? En gaat ze nog op vakantie?

Wat is het laatste nieuws rondom HP?

Back to School (laatste week van augustus, red.) is een belangrijke periode voor HP en de retailers. We zijn volop terug te zien in verschillende retailcampagnes. Daarnaast hebben we zelf een flyer ontwikkeld die uitlegt waarom je juist nu je pc moet vervangen. Op het moment zijn we druk bezig met de voorbereidingen op een retail activatie rondom ons Omen by HP gaming portfolio. Bij Media Markt vestigingen organiseren we een bootcamp samen met bekende YouTubers en iedereen die langskomt kan met hen Fortnite spelen op onze nieuwe gaming-pc's.

Hoe beleef je de zomer? Ga je zelf nog op vakantie?

Met dit fantastische weer in Nederland is het volop genieten. We maken veel tochtjes met de boot en de barbecue gaat vaak aan. Als vakantie staat Florida op het programma. Met de familie gaan we een rondreis maken en doen we Orlando, Miami, They Keys en de Mexicaanse Golf aan. Onze zoons wilden graag een keer Amerika beleven en ze hebben daar nu met hun dertien en zestien jaar de ideale leeftijd voor.

Hoe bereiken jullie de consument nu de mussen van het dak vallen? Wat is de uitdaging?

Niemand gaat zonder mobiele telefoon op pad, dus iedereen heeft zijn favoriete media en apps gewoon bij de hand. Consumenten kopen steeds vaker via hun mobiel. Wat dat betreft gaat het lezen van artikelen en volgen van influencers bij ons gewoon door. Genoeg mogelijkheden om te oriënteren dus. Ik verwacht dat er tijdens de Back to School-periode een grotere piek zal zijn in de verkopen dan normaal.

Het is overal rustig op kantoor, ongetwijfeld ook bij HP. Hoe zorg je ervoor dat je toch productief blijft?

In het marketing en retail-team werken we nauw samen en dat betekent dus ook dat als collega's weg zijn, we elkaars projecten overnemen. Het is zeker niet minder druk. De voorbereidingen voor het najaar gaan gewoon door en de airco helpt goed om productief te blijven.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Biotherm, zij hebben heerlijke lotions. En met deze zonnige zomer moet je je flink insmeren. Dit merk presenteert zich mooi bij de verschillende parfumerieën en heeft vaak leuke aanbiedingen en pakketten.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereidje je daar op voor?

We gaan de komende maanden mooie producten lanceren op zowel computer- als printergebied. We zijn nu bezig met het plannen van de pr-launch, social media strategie, media inkoop en communicatie via retail, zowel in de fysieke winkels als online. Dat vergt een goede afstemming tussen het retailteam en de retailers. Heel intensief, maar ik kijk er naar uit. Maar eerst Florida.

 

Lees ook over De zomers van:

Hidde van der Louw (Bever)

Luuk Hoskam (Chocomel)

Patricia Slootjes (Miele)

Jeroen van Iersel (Johan Cruijff Arena)

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Meest gelezen

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken