Podcastserie ‘The Next Tony’ #2 met Holie Foods-founder Merick Schoute

- Algemeen
- 21 sep 2025 @ 17:44
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 sep 2025 @ 17:44
- Kel Koenen
Hoe bouw je een merk dat gezond eten mainstream maakt en tegelijk impact creëert? In de tweede aflevering van de podcastserie The Next Tony spreken marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp met Merick Schoute, founder en CEO van Holie Foods.
Samen met CMO Valentijn van Sandvoort bracht Schoute Holie in korte tijd naar een nummer 2-positie in het Nederlandse krokante ontbijtgranenschap, een top-3 notering in België en inmiddels ook naar de Britse markt.
Schoute begon zijn loopbaan als jurist en klom in vijf jaar tijd snel op bij Albert Heijn. Toch koos hij voor het ondernemerschap, gedreven door de wens om een gezond alternatief voor ontbijt en tussendoortjes te ontwikkelen. 'Ik zag hoe ongezond het aanbod van de grote A-merken vaak was en raakte geïnspireerd door merken als Oatly en Tony’s Chocolonely. Ik wilde laten zien dat het anders kan', vertelt hij in de podcast.
Met Holie Foods werkt hij inmiddels al meer dan zeven jaar aan een duidelijk doel: het bouwen van een wereldwijd merk dat gezonde impact maakt. 'De droom is echt om van Holie een global brand te maken. Dat lijkt me een schitterende levenslegacy', aldus Schoute.
The Next Tony is een serie met eerlijke verhalen van ondernemers die dromen, durven en doen – zonder 'bullshit bingo'. De aflevering met Merick Schoute is nu te beluisteren.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

