[column] Kristalhelder

  • Algemeen
  • 31 mrt 2020 @ 20:51
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • CommunicatiePolitiekMarketing

'Wat een kraakheldere persconferentie van de bewindspersonen Rutte en De Jonge', volgens de analyse van Paul Stamsnijder. 'Sterke beeldregie. Twee stemmig gedaste heren, de tolk. De oproep van het kabinet glashelder op de achterwand: Alleen samen krijgen we corona onder controle.'

Verstandig dat RIVM niet meer met naam werd genoemd, maar dat werd gerefereerd aan 'wetenschap', 'experts' en 'deskundigen' van het Outbreak Management Team.

Ook goed dat het nu niet ging over prognoses, wat bij de eerdere persconferenties wél het geval was.

Toch waren er kanttekeningen.  Een persconferentie niet in zijn geheel uitzenden, omdat het nieuwe programma M het wil hebben over die persconferentie. Raar.

Dat zijn spijkers op laag water. De boodschap is net zo zuur als duidelijk: 'dit is nog niet het einde van het begin' (Rutte) en dat 'we op afstand misschien wel dichter bij elkaar zijn dan ooit' (De Jonge). Teksten die op een Rumag-shirt niet zouden misstaan.

De overheid toont inzet, veerkracht en bezieling. Saillant hoe op social media wordt gesteld dat Irma Sluis nu al is is uitgegroeid tot 'tolk of the town'. Hoe zij de coronacrisis verbeeldt. Dat zegt alles. 

Hoop dat er door haar optreden meer erkenning voor doven in Nederland komt, en dat die blijft voor altijd. Laten we verlangen naar het begin van het einde.

Paul Stamsnijder
reputatie-strateeg
De Reputatiegroep













Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken