[column] Kristalhelder
- Algemeen
- 31 mrt 2020 @ 20:51
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - CommunicatiePolitiekMarketing
- 31 mrt 2020 @ 20:51
- Gastblogger
'Wat een kraakheldere persconferentie van de bewindspersonen Rutte en De Jonge', volgens de analyse van Paul Stamsnijder. 'Sterke beeldregie. Twee stemmig gedaste heren, de tolk. De oproep van het kabinet glashelder op de achterwand: Alleen samen krijgen we corona onder controle.'
Verstandig dat RIVM niet meer met naam werd genoemd, maar dat werd gerefereerd aan 'wetenschap', 'experts' en 'deskundigen' van het Outbreak Management Team.
Ook goed dat het nu niet ging over prognoses, wat bij de eerdere persconferenties wél het geval was.
Toch waren er kanttekeningen. Een persconferentie niet in zijn geheel uitzenden, omdat het nieuwe programma M het wil hebben over die persconferentie. Raar.
Dat zijn spijkers op laag water. De boodschap is net zo zuur als duidelijk: 'dit is nog niet het einde van het begin' (Rutte) en dat 'we op afstand misschien wel dichter bij elkaar zijn dan ooit' (De Jonge). Teksten die op een Rumag-shirt niet zouden misstaan.
De overheid toont inzet, veerkracht en bezieling. Saillant hoe op social media wordt gesteld dat Irma Sluis nu al is is uitgegroeid tot 'tolk of the town'. Hoe zij de coronacrisis verbeeldt. Dat zegt alles.
Hoop dat er door haar optreden meer erkenning voor doven in Nederland komt, en dat die blijft voor altijd. Laten we verlangen naar het begin van het einde.
Paul Stamsnijder
reputatie-strateeg
De Reputatiegroep
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- crisis
- NPO
- persconferentie
- tv
- corona
- Paul Stamsnijder
- marketing
- MP
- Mark Rutte
- journaal
- Reputatiegroep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe neuro-contextual advertising campagnes significant verbeterd
- Vernieuwde jongerencampagne Goed Verhaal van start
- WallyMatters maakt merkimpact meetbaar met AI-platform
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- Consumenten eisen openheid over dataopslag
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes