Philips en Ericsson samen in multifunctionele straatverlichting
- B2b
- 24 feb 2014 @ 09:50
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkInnovatieMVO
- 24 feb 2014 @ 09:50
- Redactie B2B
Philips en Ericsson werken samen aan multifunctionele lantaarnpalen. Het gaat om een nieuw type straatverlichting waarin ledverlichting met mobiele breedbandapparatuur wordt gecombineerd. Hiermee willen de bedrijven inspelen op de snel groeiende stadsbevolking en de daarmee gepaard gaande stijgende vraag naar mobiel dataverkeer en energiebesparende verlichting.
Steden groeien met 7.500 mensen per uur en mobiel dataverkeer zal naar verwachting in 2019 tien keer zo hoog liggen als nu, zo melden de concerns in hun persbericht. De lantaarnpalen zijn voorzien van energiezuinige ledverlichting, maar beschikken ook over extra opslagruimte om netwerkproviders de kans te geven om de spreiding van mobiele netwerken te vergroten door het plaatsen van een mobiele kabelinfrastructuur.
Het straatverlichtingsmodel van Philips en Ericsson biedt lokale overheden de mogelijkheid om ruimte in hun lichtnetwerk aan mobiele operators aan te bieden. Gemeentes werken tegelijkertijd aan energiebesparing. Volgens Philips bepaalt straatverlichting tot 50 procent van gemeentelijke elektriciteitsrekeningen. Philips en Ericsson spreken over lighting-as-a-service voor steden.
Om de terugverdientijd van de kosten voor installatie en beheer van deze systemen te versnellen, kunnen steden de straatverlichting verhuren aan telecombedrijven die samenwerken met Ericsson voor mobiele breedbandinfrastructuur. Philips biedt steden ook de mogelijkheid om het technologieconcern te betalen uit de besparingen die met de ledverlichting worden gerealiseerd.
Het nieuwe product wordt gepresenteerd op het Mobile World Congress (MWC) in Barcelona, dat vandaag begint.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 26, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Centraal Beheer: werkdruk zet ondernemers onder druk
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam
- Payroll-startup Employes overgenomen door Deens Ageras
Laatste Nieuws
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers