Jaagers wint Meet Magento Innovation Award 2016

Jaagers wint Meet Magento Innovation Award 2016
  • B2b
  • 19 mei 2016 @ 14:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsE-commerce

E-commerce specialist Jaagers heeft de Meet Magento Award voor innovatie gewonnen. Jaagers is onder meer verantwoordelijk voor de digitalisering van het bestelproces voor reserveonderdelen bij Douwe Egberts, samen met PartCatalogGenerator. De jury concludeerde dat deze toepassing de meest innovatieve van 2016 is, die bovendien zeer geschikt is voor de b2b markt.

De business case waarmee Jaagers de Magento Award won, is een toepassing ontwikkeld in samenwerking met PartCatalogGenerator die het Douwe Egeberts makkelijker maakt reserveonderdelen te bestellen. ‘Hoe kunnen we het onze monteurs makkelijker maken?’ Dat was de vraag die Douwe Egberts in mei 2015 bij Jaagers en PartCatalogGenerator neerlegde. Het antwoord van de e- commerce-specialist uit Nijmegen was de implementatie van een ‘Exploded clickviews’.

Tijdrovend 
Het bestellen van reserveonderdelen was voor Douwe Egberts voorheen een tijdrovend proces, dat volledig handmatig gebeurde. De webshop die Jaagers ontwikkelde, maakt bestellen vele malen efficiënter en is wereldwijd beschikbaar voor alle distributeurs, op desktop en tablet. De basis hiervoor is een dealerportaal gebaseerd op Magento-webshopfunctionaliteit, die is gekoppeld aan de interactieve exploded views. Voorraden, klantprijzen: alles is terug te zien in het systeem en vanuit de tekening te bestellen door te klikken.

Jury: interessant voor b2b
Het jaarlijks terugkerende evenement Meet Magento vond dit jaar plaats op 12 en 13 mei in de Jaarbeurs Utrecht. Het event staat volledig in het teken van het meest gebruikte e-commerce platform Magento. Innovatie is een richtingbepaler voor Magento. ‘Jaagers heeft een bijzonder, innovatief concept neergezet met een toepassing die erg  interessant is voor de business-to-businessmarkt. De uitbreiding op de standaard Magento-faciliteit vorm een belangrijk onderdeel van de reden dat Jaagers de innovatieprijs heeft gewonnen’, aldus het oordeel van de jury. Dat de toepassing geschikt is voor de b2b markt bewijst Jaagers al in de praktijk; de Exploded clickviews-module is inmiddels al bij meerdere klanten geïmplementeerd.

Douwe Egberte en Jaagers
Robin van den Bosch, commercieel directeur van Jaagers, is erg blij voor zijn klant Douwe Egberts en is  trots op zijn team. ‘We maken van elke klantreis een feestje. Met het winnen van deze award is wel gebleken dat dit gewaardeerd wordt. Douwe Egberts is heel blij met het product en wij winnen er ook nog eens een award mee. Dat we genomineerd waren in de categorie innovatie vind ik extra van belang. Een bedrijf staat of valt met mooie innovatieve concepten en klantoplossingen.’

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken