Onderzoek: eventmarketing in de lift
- B2b
- 30 aug 2019 @ 12:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekEvenement
- 30 aug 2019 @ 12:19
- Lucas Boon
Het aantal evenementen in livecommunicatie in Nederland stijgt en de budgetten nemen toe. Dit en meer blijkt uit het jaarlijkse Opdrachtgeversonderzoek van branchevereniging IDEA.
Onderzoeksbureau Effectmeting interviewde opdrachtgevers van livecommunicatie- en eventbureaus die zijn aangesloten bij IDEA. 'De resultaten laten zien dat livecommunicatie stevig is verankerd in de communicatiestrategie van moderne merken en organisaties', zegt Maarten Schram, managing director van IDEA. 'Tachtig procent van de opdrachtgevers geeft aan dat livecommunicatie en eventmarketing binnen hun bedrijf een volledig geïntegreerd onderdeel is van de marketingmix.'
Het groeiende aandeel van livecommunicatie in de marketingmix vertaalt zich in de toename van het aantal events. Dertig procent van de opdrachtgevers geeft aan in 2019 meer evenementen te hebben georganiseerd. Voor ruim vijftig procent is het aantal events gelijk gebleven.
Ook de budgetten geven een stabiel en positief beeld. 33 procent van de bedrijven zegt in 2019 meer aan eventmarketing en livecommunicatie te hebben besteed. Bij vijftig procent van de opdrachtgevers is het budget gelijk gebleven. Voor 2020 zal deze trend zich volgens de onderzochte bedrijven voortzetten: bij 85 procent van de opdrachtgevers zullen de budgetten stijgen of gelijk blijven.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Weg met de vooroordelen, krasse knarren werken nog prima
- Strategische denkers (14): Wegbereider zijn is de beste...
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- Ellen Waalderbos versterkt marketingteam BBP Media
- 'Mensen zijn minder complex dan ze pretenderen te zijn'
- Mylene Samuels van ABN Amro: 'Word verliefd op het probleem,...
Laatste Nieuws
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi... 10-05-2024
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen... 08-05-2024
- Ellen Waalderbos versterkt... 07-05-2024
- 'Er bestaan geen blauwdrukken voor... 06-05-2024
- SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd... 06-05-2024
- 'Excellente marketing kan niet... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing