Onderzoek: eventmarketing in de lift

Onderzoek: eventmarketing in de lift
  • B2b
  • 30 aug 2019 @ 12:19
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekEvenement

Het aantal evenementen in livecommunicatie in Nederland stijgt en de budgetten nemen toe. Dit en meer blijkt uit het jaarlijkse Opdrachtgeversonderzoek van branchevereniging IDEA.

Onderzoeksbureau Effectmeting interviewde opdrachtgevers van livecommunicatie- en eventbureaus die zijn aangesloten bij IDEA. 'De resultaten laten zien dat livecommunicatie stevig is verankerd in de communicatiestrategie van moderne merken en organisaties', zegt Maarten Schram, managing director van IDEA. 'Tachtig procent van de opdrachtgevers geeft aan dat livecommunicatie en eventmarketing binnen hun bedrijf een volledig geïntegreerd onderdeel is van de marketingmix.'

Het groeiende aandeel van livecommunicatie in de marketingmix vertaalt zich in de toename van het aantal events. Dertig procent van de opdrachtgevers geeft aan in 2019 meer evenementen te hebben georganiseerd. Voor ruim vijftig procent is het aantal events gelijk gebleven.

Ook de budgetten geven een stabiel en positief beeld. 33 procent van de bedrijven zegt in 2019 meer aan eventmarketing en livecommunicatie te hebben besteed. Bij vijftig procent van de opdrachtgevers is het budget gelijk gebleven. Voor 2020 zal deze trend zich volgens de onderzochte bedrijven voortzetten: bij 85 procent van de opdrachtgevers zullen de budgetten stijgen of gelijk blijven.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken