Hoe Opvallers het verschil maakt met menselijke aandacht

Hoe Opvallers het verschil maakt met menselijke aandacht
  • B2b
  • 1 jun 2025 @ 08:03
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Nima Marketing Day

Renée van der Westen van field marketing en field sales bureau Opvallers gelooft heilig in de kracht van persoonlijk contact. Tijdens Nima Marketing Day laat ze samen met opdrachtgever Chocomel zien hoe een goed doordachte merkactivatie niet alleen het hart raakt, maar ook de kassa doet rinkelen. ‘We brengen mensen letterlijk in beweging.’

Opvallers bestaat al bijna 25 jaar en is groot geworden in field marketing en field sales. Renée van der Westen begon er tien jaar geleden als projectmanager, maar is inmiddels verantwoordelijk voor de commerciële koers van het bureau. ‘We helpen merken groeien door zichtbaar te zijn op straat, in de winkel en in de horeca. Met creatieve campagnes én de juiste mensen maken we impact.’

De juiste mensen

Die ‘juiste mensen’ zijn volgens Van der Westen dé succesfactor achter elke geslaagde activatie. ‘Wij krijgen vaak de vraag: “Hoe zorgen jullie in korte tijd voor zowel een spraakmakende activatie als de beste mensen in het veld?” Het antwoord zit in onze aanpak: we hebben alles in huis, van concept tot uitvoering, en selecteren onze mensen zelf. Daardoor kunnen we snel schakelen én garanderen dat het merk op de juiste manier wordt vertegenwoordigd.’

Wat Opvallers uniek maakt, is dat het field marketing heeft uitgebreid met een stevige field sales tak. ‘Daar ben ik trots op. We maken nu niet alleen impact op merkbeleving, maar ook op conversie. Je ziet direct resultaat; van winkelvloer tot horeca.’

Chocomel

Tijdens Nima Marketing Day deelt Van der Westen samen met Chocomel een praktijkvoorbeeld van zo’n succesvolle 360°-campagne. Centraal in hun sessie staat ‘de kracht van menselijke aandacht’. ‘We laten zien hoe je met de juiste timing, de juiste mensen én een sterk idee niet alleen merkvoorkeur verhoogt, maar ook de aankoopintentie significant vergroot. We hebben samen met Markteffect onderzoek gedaan naar de impact van de campagne, dus we kunnen echt aantonen wat werkt.’

Het zijn niet alleen commerciële merken die de klok slaan. Van der Westen vertelt dat Opvallers ook steeds vaker maatschappelijke campagnes uitvoert. ‘We zijn trots op ons werk voor onder andere KWF en gemeente Amsterdam. Het is bijzonder om te mogen bijdragen aan campagnes die niet alleen merkwaarde creëren, maar ook echte maatschappelijke impact hebben.’

Op de vraag voor welk merk ze nog graag zou willen werken, hoeft Van der Westen niet lang na te denken. ‘Red Bull. Dat merk barst van de energie, leeft buiten de gebaande paden, precies het speelveld waarin wij het verschil kunnen maken.’

Waarom marketeers de sessie van Opvallers niet mogen missen? ‘Omdat we niet alleen vertellen hoe we het doen, we laten het zien. Je krijgt een uniek kijkje achter de schermen én gaat naar huis met ideeën die je morgen al kunt toepassen.’

Want uiteindelijk geldt bij Opvallers maar één ding: Mensen. Maken. Merken.

 

tekst Imke Walenberg | fotografie Zuiver Beeld

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken