Hoe Opvallers het verschil maakt met menselijke aandacht

- B2b
- 1 jun 2025 @ 08:03
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Nima Marketing Day
- 1 jun 2025 @ 08:03
- Imke Walenberg
Renée van der Westen van field marketing en field sales bureau Opvallers gelooft heilig in de kracht van persoonlijk contact. Tijdens Nima Marketing Day laat ze samen met opdrachtgever Chocomel zien hoe een goed doordachte merkactivatie niet alleen het hart raakt, maar ook de kassa doet rinkelen. ‘We brengen mensen letterlijk in beweging.’
Opvallers bestaat al bijna 25 jaar en is groot geworden in field marketing en field sales. Renée van der Westen begon er tien jaar geleden als projectmanager, maar is inmiddels verantwoordelijk voor de commerciële koers van het bureau. ‘We helpen merken groeien door zichtbaar te zijn op straat, in de winkel en in de horeca. Met creatieve campagnes én de juiste mensen maken we impact.’
De juiste mensen
Die ‘juiste mensen’ zijn volgens Van der Westen dé succesfactor achter elke geslaagde activatie. ‘Wij krijgen vaak de vraag: “Hoe zorgen jullie in korte tijd voor zowel een spraakmakende activatie als de beste mensen in het veld?” Het antwoord zit in onze aanpak: we hebben alles in huis, van concept tot uitvoering, en selecteren onze mensen zelf. Daardoor kunnen we snel schakelen én garanderen dat het merk op de juiste manier wordt vertegenwoordigd.’
Wat Opvallers uniek maakt, is dat het field marketing heeft uitgebreid met een stevige field sales tak. ‘Daar ben ik trots op. We maken nu niet alleen impact op merkbeleving, maar ook op conversie. Je ziet direct resultaat; van winkelvloer tot horeca.’
Chocomel
Tijdens Nima Marketing Day deelt Van der Westen samen met Chocomel een praktijkvoorbeeld van zo’n succesvolle 360°-campagne. Centraal in hun sessie staat ‘de kracht van menselijke aandacht’. ‘We laten zien hoe je met de juiste timing, de juiste mensen én een sterk idee niet alleen merkvoorkeur verhoogt, maar ook de aankoopintentie significant vergroot. We hebben samen met Markteffect onderzoek gedaan naar de impact van de campagne, dus we kunnen echt aantonen wat werkt.’
Het zijn niet alleen commerciële merken die de klok slaan. Van der Westen vertelt dat Opvallers ook steeds vaker maatschappelijke campagnes uitvoert. ‘We zijn trots op ons werk voor onder andere KWF en gemeente Amsterdam. Het is bijzonder om te mogen bijdragen aan campagnes die niet alleen merkwaarde creëren, maar ook echte maatschappelijke impact hebben.’
Op de vraag voor welk merk ze nog graag zou willen werken, hoeft Van der Westen niet lang na te denken. ‘Red Bull. Dat merk barst van de energie, leeft buiten de gebaande paden, precies het speelveld waarin wij het verschil kunnen maken.’
Waarom marketeers de sessie van Opvallers niet mogen missen? ‘Omdat we niet alleen vertellen hoe we het doen, we laten het zien. Je krijgt een uniek kijkje achter de schermen én gaat naar huis met ideeën die je morgen al kunt toepassen.’
Want uiteindelijk geldt bij Opvallers maar één ding: Mensen. Maken. Merken.
tekst Imke Walenberg | fotografie Zuiver Beeld
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
- Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur... 24-11-2025
- Marketingtransfers week 47, 202521-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

