Hoyhoy.nl zet verzekeringsmarkt op z'n kop
- Bureaus
- 10 apr 2014 @ 10:47
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenE-commerce
- 10 apr 2014 @ 10:47
- Redactie Bureaus
Vandaag is een nieuw verzekeringsmerk gelanceerd: Hoyhoy.nl. Op deze financiële webwinkel kunnen consumenten verzekeringen vergelijken en direct de voordeligste afsluiten ‘om zo vanuit de luie stoel behoorlijk wat geld te verdienen’, aldus Hoyhoy. Heel toepasselijk is de hoofdrol voor ‘Aart de Luiaard’ in de lanceringscommercial.
Het idee dat het vergelijken en switchen van verzekering veel gedoe met zich meebrengt, weerhoudt de Nederlandse consument ervan regelmatig van verzekering te wisselen. Daardoor betalen ze doorgaans te veel, aldus directeur Erik Hordijk van Hoyhoy.nl. ‘Wij willen mensen ervan bewust maken dat je veel geld kunt “verdienen” door verzekeringen te vergelijken en maken de drempel om vervolgens ook daadwerkelijk actie te ondernemen zo laag mogelijk.’
In de campagne introduceert Hoyhoy.nl Aart de Luiaard, met als achterliggende gedachte dat deze nieuwe webshop ‘het selecteren van een geschikte verzekering behoorlijk ondersteboven gaat keren’. Dat geldt letterlijk voor Aart, die als een rechtgeaarde luiaard ondersteboven leeft. Hij bekijkjt dus dingen vanuit een heel ander perspectief. Vandaar ook dat er voor is gezorgd dat de merknaam en het logo ondersteboven nog prima te lezen zijn.
Ook in figuurlijke zin wordt de wereld omgedraaid, aldus Hoyhoy.nl. ‘Aart gaat de Nederlandse verzekeringsconsument duidelijk maken dat verzekeren niet moeilijk, complex of tijdrovend hoeft te zijn. Het kan ook makkelijk, snel en relaxed. Terwijl je ondertussen ook nog veel geld kunt verdienen. Dat is pas de wereld op zijn kop.’
Nicky Csellak-Claeys, marketing director Hoyhoy.nl, licht toe: ‘Mensen moeten een beetje gestimuleerd worden om met hun verzekeringen aan de slag te gaan. Met de speelse merknaam, een logo dat zowel gewoon als ondersteboven te lezen is, Aart de Luiaard als klant en een goed doordachte, op gemak gerichte website, zetten we het nieuwe merk neer als partner die consumenten helpt hun financiële situatie te verbeteren, op een laagdrempelige manier. Dit maakt Hoyhoy.nl een frisse speler in de markt.’
Voor de lancering van Hoyhoy.nl werd een compleet nieuwe merknaam, logo en visuele identiteit ontwikkeld. Tevens werd ook de website geoptimaliseerd. de commercial, gemaakt door DDB & Tribal Amsterdam, is vanaf 15 april op televisie te zien. Hieronder alvast een preview.
Lees ook het exclusieve MarketingTribune-interview met Hoyhoy's marketingdirecteur Nicky Csellak-Claeys over de lancering van deze nieuwe online prijsvergelijker.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Aart de Luiaard
- webshop
- Erik Hordijk
- Hoyhoy
- verzekering
- commercial
- Nicky Csellak-Claeys
- verzekeringen
- merk
- webwinkel
- vergelijkingssite
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Monks: nieuwe visuele merkidentiteit... 15-10-2024
- ADC en Clever Franke bundelen... 14-10-2024
- The Agent-C introduceert The... 11-10-2024
- Monks nieuw bureau voor... 11-10-2024
- Selmore en DotControl winnen pitch... 10-10-2024
- Campagne Greenflag tegen digitale... 10-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing