DigitasLBi gaat viraal met coke-game 'Don't Kill Mia'

DigitasLBi gaat viraal met coke-game 'Don't Kill Mia'
  • Bureaus
  • 26 mrt 2015 @ 09:30
  • 20113 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieOnline gamingContentInspiratie

'Don’t Kill Mia!' Met deze online game heeft reclamebureau DigitasLBi een spontane viral gescoord. In twee dagen tijd trok dit Amsterdam-spel al meer dan 200.000 bezoekers. Wereldwijd is er inmiddels aandacht voor dit Amsterdamse project.

DigitasLBi Amsterdam biedt zijn medewerkers ruimte voor eigen innovaties en initiatieven. 'Don’t kill Mia' is zo'n project, dat door Marc Selhorst één van onze developers is bedacht. Met een klein team is de site/game vorige week in een aantal dagen ontwikkeld. De Engelse uitleg luidt als volgt:

'We’re proud of our city, but there is an urgent problem in Amsterdam as white heroine has been sold on the street as cocaine. 3 people have already died and more got injured. Governmental instances are doing their best to spread this warning, but it does not reach target audience enough. Therefore we are using popular culture to spread this message in a way that appeals to the right people and makes people aware of the dangers before they come to Amsterdam. It’s about the famous scene in Pulp Fiction where Mia took an overdose and people try to save her. Only this time you’re in control! When you come to Amsterdam have fun. When it comes to drugs, be cautious. Play the game and share the message. This makes Amsterdam a saver place.'

'Don't Kill Mia' is niet ontstaan vanuit een klantvraag, maar puur vanuit een betrokkenheid met ‘onze’ creatieve stad én het idee dat we de doelgroep, toeristen en jongeren, beter konden bereiken via social media in de vorm van gamification. We hebben in het eindscherm een link geplaatst naar de officiële pagina van de GGD (die ook op de matrixborden wordt gecommuniceerd) met verdere uitleg over het probleem.

We hebben bewust eerst geen persbericht uitgestuurd maar wilden het autonoom viral laten gaan via onze BrandLive Brand Activation propostie. We zijn met Brandlive in staat om een creatief idee direct te ontwikkelen, te produceren en te distribueren. En kunnen daarmee ook direct meten wat het doet in welke media etc.

Video interviews op AT5 en NOS op 3 en interview door het Parool. En veel online aandacht, ook in andere Europese landen zoals Frankrijk en Engeland en daarbuiten zoals Rusland en Polen. 'Resultaten tot nu toe: meer dan 200.000 bezoekers in twee dagen tijd en still counting.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken