DigitasLBi gaat viraal met coke-game 'Don't Kill Mia'
- Bureaus
- 26 mrt 2015 @ 09:30
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieOnline gamingContentInspiratie
- 26 mrt 2015 @ 09:30
- Redactie Bureaus
'Don’t Kill Mia!' Met deze online game heeft reclamebureau DigitasLBi een spontane viral gescoord. In twee dagen tijd trok dit Amsterdam-spel al meer dan 200.000 bezoekers. Wereldwijd is er inmiddels aandacht voor dit Amsterdamse project.
DigitasLBi Amsterdam biedt zijn medewerkers ruimte voor eigen innovaties en initiatieven. 'Don’t kill Mia' is zo'n project, dat door Marc Selhorst één van onze developers is bedacht. Met een klein team is de site/game vorige week in een aantal dagen ontwikkeld. De Engelse uitleg luidt als volgt:
'We’re proud of our city, but there is an urgent problem in Amsterdam as white heroine has been sold on the street as cocaine. 3 people have already died and more got injured. Governmental instances are doing their best to spread this warning, but it does not reach target audience enough. Therefore we are using popular culture to spread this message in a way that appeals to the right people and makes people aware of the dangers before they come to Amsterdam. It’s about the famous scene in Pulp Fiction where Mia took an overdose and people try to save her. Only this time you’re in control! When you come to Amsterdam have fun. When it comes to drugs, be cautious. Play the game and share the message. This makes Amsterdam a saver place.'
'Don't Kill Mia' is niet ontstaan vanuit een klantvraag, maar puur vanuit een betrokkenheid met ‘onze’ creatieve stad én het idee dat we de doelgroep, toeristen en jongeren, beter konden bereiken via social media in de vorm van gamification. We hebben in het eindscherm een link geplaatst naar de officiële pagina van de GGD (die ook op de matrixborden wordt gecommuniceerd) met verdere uitleg over het probleem.
We hebben bewust eerst geen persbericht uitgestuurd maar wilden het autonoom viral laten gaan via onze BrandLive Brand Activation propostie. We zijn met Brandlive in staat om een creatief idee direct te ontwikkelen, te produceren en te distribueren. En kunnen daarmee ook direct meten wat het doet in welke media etc.
Video interviews op AT5 en NOS op 3 en interview door het Parool. En veel online aandacht, ook in andere Europese landen zoals Frankrijk en Engeland en daarbuiten zoals Rusland en Polen. 'Resultaten tot nu toe: meer dan 200.000 bezoekers in twee dagen tijd en still counting.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- DigitasLBi
- creatie
- game
- Pulp Fiction
- cocaine
- inspiratie
- reclamebureau
- digitaal
- spel
- Don't Kill Mia
- online
- drugs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Artis viert duisternis met campagne ‘Donker in Artis’
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
Laatste Nieuws
- Nominaties Gouden Zaag 2025 bekend24-11-2025
- Koepelcampagne bundelt strijd tegen... 24-11-2025
- Perk lanceert rebrand en... 24-11-2025
- Nieuwe Belgische campagne tegen... 24-11-2025
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

