Tandpasta met houtskoolsmaak bij Thrill Grill: 'For the love of oral pleasure'
- Bureaus
- 22 mei 2017 @ 14:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InnovatieConsumenten
- 22 mei 2017 @ 14:37
- Lucas Boon
Gasten bij hamburgerrestaurant Thrill Grill (uit de koker van sterrenchef Robert Kranenborg) ontvangen vanaf 1 juni na de maaltijd een tube tandpasta met houtkoolsmaak. Een idee van bureau 210KG in samenwerking met Ecodenta, een tandpastamerk uit Litouwen.
Roger Matena van 210KG over het ontstaan van het ietwat verrassende plan: 'We willen de gasten van Thrill Grill iets geven na de maaltijd, een opvallende attentie. Iets aparts. Aangezien al het vlees van Thrill Grill wordt gegrild op houtskool, zochten we naar iets soortgelijks.'
Matena benaderde vervolgens Ecodenta, een tandpastamerk dat ook een houtskool variant heeft. 'Met de boodschap: een sampling idee, maar dan als collab. Uit liefde voor houtskool. Nu hadden ze natuurlijk gewoon een advertentietje kunnen plaatsen ergens, maar ze begrepen dat dit een opvallendere manier kon zijn.'
De tekst op de tube is ook verrassend te noemen: for the love of oral pleasure. 'Dat vond Ecodenta geen probleem, ondanks dat ze zelf een andere tone of voice hanteren. Maar zij begrijpen ook: als je wilt opvallen, moet je gek doen. Zolang het maar klopt.'
Lees ook: 210KG: 'Om op te vallen, moet je gekke dingen doen'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers