Tandpasta met houtskoolsmaak bij Thrill Grill: 'For the love of oral pleasure'
- Bureaus
- 22 mei 2017 @ 14:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InnovatieConsumenten
- 22 mei 2017 @ 14:37
- Lucas Boon
Gasten bij hamburgerrestaurant Thrill Grill (uit de koker van sterrenchef Robert Kranenborg) ontvangen vanaf 1 juni na de maaltijd een tube tandpasta met houtkoolsmaak. Een idee van bureau 210KG in samenwerking met Ecodenta, een tandpastamerk uit Litouwen.
Roger Matena van 210KG over het ontstaan van het ietwat verrassende plan: 'We willen de gasten van Thrill Grill iets geven na de maaltijd, een opvallende attentie. Iets aparts. Aangezien al het vlees van Thrill Grill wordt gegrild op houtskool, zochten we naar iets soortgelijks.'
Matena benaderde vervolgens Ecodenta, een tandpastamerk dat ook een houtskool variant heeft. 'Met de boodschap: een sampling idee, maar dan als collab. Uit liefde voor houtskool. Nu hadden ze natuurlijk gewoon een advertentietje kunnen plaatsen ergens, maar ze begrepen dat dit een opvallendere manier kon zijn.'
De tekst op de tube is ook verrassend te noemen: for the love of oral pleasure. 'Dat vond Ecodenta geen probleem, ondanks dat ze zelf een andere tone of voice hanteren. Maar zij begrijpen ook: als je wilt opvallen, moet je gek doen. Zolang het maar klopt.'
Lees ook: 210KG: 'Om op te vallen, moet je gekke dingen doen'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing