Tandpasta met houtskoolsmaak bij Thrill Grill: 'For the love of oral pleasure'

Tandpasta met houtskoolsmaak bij Thrill Grill: 'For the love of oral pleasure'
  • Bureaus
  • 22 mei 2017 @ 14:37
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InnovatieConsumenten

Gasten bij hamburgerrestaurant Thrill Grill (uit de koker van sterrenchef Robert Kranenborg) ontvangen vanaf 1 juni na de maaltijd een tube tandpasta met houtkoolsmaak. Een idee van bureau 210KG in samenwerking met Ecodenta, een tandpastamerk uit Litouwen.

Roger Matena van 210KG over het ontstaan van het ietwat verrassende plan: 'We willen de gasten van Thrill Grill iets geven na de maaltijd, een opvallende attentie. Iets aparts. Aangezien al het vlees van Thrill Grill wordt gegrild op houtskool, zochten we naar iets soortgelijks.'

Matena benaderde vervolgens Ecodenta, een tandpastamerk dat ook een houtskool variant heeft. 'Met de boodschap: een sampling idee, maar dan als collab. Uit liefde voor houtskool. Nu hadden ze natuurlijk gewoon een advertentietje kunnen plaatsen ergens, maar ze begrepen dat dit een opvallendere manier kon zijn.'

De tekst op de tube is ook verrassend te noemen: for the love of oral pleasure. 'Dat vond Ecodenta geen probleem, ondanks dat ze zelf een andere tone of voice hanteren. Maar zij begrijpen ook: als je wilt opvallen, moet je gek doen. Zolang het maar klopt.' 

 

Lees ook: 210KG: 'Om op te vallen, moet je gekke dingen doen'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken