Nederland geeft licht
- Bureaus
- 10 dec 2019 @ 10:45
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijContentCampagnes
- 10 dec 2019 @ 10:45
- Lucas Boon
KWF Kankerbestrijding lanceert een campagne om zijn jaarlijkse lampionnenactie onder de aandacht te brengen. De actie (sinds 2016) steunt iedereen die met kanker te maken heeft.
Tijdens de donkere decemberdagen activeert KWF Kankerbestrijding heel Nederland om een lampion te doneren voor een dierbare die onder de heftige ziekte te lijden heeft.
Voor de campagne van dit jaar, ontwikkeld door Energize, is gekozen om het verhaal in animatiestijl te vertellen. KWF wil de boodschap zodoende op een emotionele manier overbrengen, zonder confronterend te zijn. De animaties zijn ontwikkeld door Artbox. De muziek in de campagne staat op naam van hardstyle-dj Brennan Heart in samenwerking met het Metropole Orkest. Zij maakten een vertaling van Heart's nummer 'Hold On To Tomorrow'.
Anne-Marije Haijtink, brand manager bij KWF Kankerbestrijding, laat weten: 'Kanker raakt ons allemaal. Juist de periode rondom de feestdagen kunnen extra moeilijk zijn en daarom willen we juist nu iedereen die met kanker te maken krijgt een hart onder de riem steken.'
Mensen kunnen een lampion doneren op kwf.nl/geeflicht. Op zondag 29 december wordt tijdens een live-uitzending op SBS6 in het Amsterdamse Olympisch Stadion het hart van het licht ontbrandt.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers