Holie: planeet boven winst

Holie: planeet boven winst
  • Bureaus
  • 27 mei 2020 @ 08:37
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OutdoorFoodCampagnes

De Amsterdamse foodstart-up Holie start vandaag zijn eerste landelijke outdoorcampagne genaamd ‘Planet over profit’. Het 'impactbedrijf' gelooft dat bedrijven die alleen uit zijn op winst maken geen bestaansrecht meer hebben.

Holie ontwikkelt plantaardige producten zoals hummus en granola en investeert naar eigen zeggen 50% van zijn winst in het planten van bomen. De ambitie is om de komende tien jaar 1 miljoen bomen te planten. De start-up ligt op koers om volgend jaar te investeren in 25.000 bomen.

Valentijn van Santvoort, mede-oprichter van Holie, zegt: 'Wij staan voor positive change voor de planeet. We willen laten zien dat het uitdragen van een purpose als merk niet gaat over mooie woorden, maar over daden. Daarom helpen wij mensen om dagelijks iets goeds te doen. Beter gezegd: goed doen was nog nooit zo lekker.'

De campagne wordt primair outdoor uitgerold en is door Holie inhouse ontwikkeld.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken