180 Kingsday breidt uit met content-tak

180 Kingsday breidt uit met content-tak
  • Bureaus
  • 30 jul 2020 @ 11:59
  • 19407 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Reclamebureau 180 Kingsday in Amsterdam kondigt een nieuwe bedrijfstak genaamd 180 Content aan. Ed Howard gaat de unit leiden.

Eerder deze maand lanceerde 180 Kingsday ook adviestak Tilt. De lancering van het nieuwe 180 Content is ingegeven door de toegenomen vraag van klanten naar branded en social content. Ed Howard gaat als general manager het team van digitale en social strategen begeleiden. De unit is reeds aan de slag voor opdrachtgevers als PepsiCo en DHL.

Ed Howard: 'Branded content is vaak ondoordacht of doelloos en voegt daardoor geen waarde toe. Bij 180 Content zetten we real time-data en inzichten in om merken te laten zien hoe ze relevant kunnen zijn op het juiste moment en de juiste plek, zonder extra ruis te veroorzaken. De unit is zo georganiseerd dat we snel kunnen acteren en voorop lopen als het aankomt op cultuur, zonder in te leveren op kwaliteit.'

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday, vult aan: 'Het is voor ons overduidelijk dat klanten en merken slimme manieren zoeken om zich te verbinden met hun doelgroep. Ons 180 Content-team maakt het type content dat daartoe bij uitstek in staat is.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken