Being There maakt B2B LinkedIn-campagne diervoeding

Being There maakt B2B LinkedIn-campagne diervoeding
  • Bureaus
  • 8 okt 2020 @ 09:08
  • 11875 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Reclamebureau Being There ontwikkelde voor Veramaris Pets een B2B campagne op LinkedIn. Het maakte daarvoor gebruik van storytelling via animatievideo’s.

Volgens Being There is het bijzondere aan het product dat het een nieuwe bron van Omega-3 bevat, gemaakt van 100% algen. Het levert twee keer zoveel EPA & DHA Omega-3 vetzuren in vergelijking met visolie. Veramaris' algenolie vermindert de afhankelijkheid van de reguliere visvangst.

Om de fabrikanten van huisdieren te informeren over deze nieuwe samenstelling van het dierenvoedsel ontwikkelde het bureau een LinkedIn-campagne waarin het verhaal van 'the little drop' wordt verteld door middel van zes kinderboekenstijl animatie-video's. Yona Hümmels, Creative Director Being There: ‘Het is een vorm van storytelling die je misschien niet verwacht voor een B2B-campagne in een vrij serieuze omgeving zoals LinkedIn. Maar het is precies die gewaagde keus die hielp om de aandacht te pakken van huisdierenfabrikanten. We hebben het talent van Illustrator Jasper Schreurs en animator Bob Embregts gecombineerd om dit verhaal in korte clips tot leven te laten komen. We hebben gekozen voor een combinatie van technieken om de animatie oprecht te laten aanvoelen. Veramaris staat voor de liefde van de oceaan, dus we hebben geprobeerd om dezelfde liefde in de animatie te krijgen.’

Oyvind Ihle, Global Marketing Director Veramaris: ‘We wilden een lanceringscampagne die onderscheidend, impactvol en emotioneel was. De campagne die Being There voor ons heeft ontwikkeld is radicaal anders dan elke andere reclame in onze branche. Het is een vertederend verhaal over onze visvriendelijke Omega-3 olie, die de belangrijkste voordelen communiceert en je met een positief gevoel achterlaat.’  

 

Credits 'Meet the little drop' campagne

Opdrachtgever: Veramaris: Oyvind Ihle , Emke Sporry

Strategy, concept & production: Being There

Illustrator: Jasper Schreurs

Animator: Bob Embregts

Sound: Sound Circus

Digital Media: MobPro

Web Design: 51 North Web

Development: Bureau Bright



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken