Being There maakt B2B LinkedIn-campagne diervoeding
- Bureaus
- 8 okt 2020 @ 09:08
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 8 okt 2020 @ 09:08
- Sjaak Hoogkamer
Reclamebureau Being There ontwikkelde voor Veramaris Pets een B2B campagne op LinkedIn. Het maakte daarvoor gebruik van storytelling via animatievideo’s.
Volgens Being There is het bijzondere aan het product dat het een nieuwe bron van Omega-3 bevat, gemaakt van 100% algen. Het levert twee keer zoveel EPA & DHA Omega-3 vetzuren in vergelijking met visolie. Veramaris' algenolie vermindert de afhankelijkheid van de reguliere visvangst.
Om de fabrikanten van huisdieren te informeren over deze nieuwe samenstelling van het dierenvoedsel ontwikkelde het bureau een LinkedIn-campagne waarin het verhaal van 'the little drop' wordt verteld door middel van zes kinderboekenstijl animatie-video's. Yona Hümmels, Creative Director Being There: ‘Het is een vorm van storytelling die je misschien niet verwacht voor een B2B-campagne in een vrij serieuze omgeving zoals LinkedIn. Maar het is precies die gewaagde keus die hielp om de aandacht te pakken van huisdierenfabrikanten. We hebben het talent van Illustrator Jasper Schreurs en animator Bob Embregts gecombineerd om dit verhaal in korte clips tot leven te laten komen. We hebben gekozen voor een combinatie van technieken om de animatie oprecht te laten aanvoelen. Veramaris staat voor de liefde van de oceaan, dus we hebben geprobeerd om dezelfde liefde in de animatie te krijgen.’
Oyvind Ihle, Global Marketing Director Veramaris: ‘We wilden een lanceringscampagne die onderscheidend, impactvol en emotioneel was. De campagne die Being There voor ons heeft ontwikkeld is radicaal anders dan elke andere reclame in onze branche. Het is een vertederend verhaal over onze visvriendelijke Omega-3 olie, die de belangrijkste voordelen communiceert en je met een positief gevoel achterlaat.’
Credits 'Meet the little drop' campagne
Opdrachtgever: Veramaris: Oyvind Ihle , Emke Sporry
Strategy, concept & production: Being There
Illustrator: Jasper Schreurs
Animator: Bob Embregts
Sound: Sound Circus
Digital Media: MobPro
Web Design: 51 North Web
Development: Bureau Bright
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers