Gezonde Generatie mikt met nieuwe campagne op 'VMBO-jeugd'

  • Bureaus
  • 19 mei 2021 @ 15:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Vandaag start de 'Supporter van de Gezonde Generatie'-campagne, mogelijk gemaakt door de Nederlandse Loterij en 2Basics. Doel van de campagne is 'de gezondste jeugd in 2040' te realiseren, aldus de organisatie.

Bij de Gezonde Generatie, een initiatief van NOC*NSF en 20 Nederlandse gezondheidsfondsen, staat het stimuleren van sport en bewegen in het bredere kader van gezond gedrag centraal. Primaire doelgroep is 'de VMBO-jeugd'. Met de campagne wil de Gezonde Generatie zijn bekendheid vergroten en bewustwording rondom 'gezonde jongeren' vergroten. De productie is in handen van Lukkien.

'We moeten iets doen'

'Als we niets doen, is in 2040 meer dan de helft van de Nederlanders chronisch ziek. Gelukkig weten we steeds beter hoe we ziekten kunnen behandelen. Maar het liefst voorkomen we natuurlijk dat mensen ziek worden. En daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. We vinden het belangrijk dat kinderen en jongeren zich kunnen ontwikkelen tot gezonde en gelukkige volwassenen', aldus de organisatie.

De campagne wordt online en op social media uitgerold. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken