ShowHeroes gaat ecologische voetafdruk mediacampagnes meten en compenseren

ShowHeroes gaat ecologische voetafdruk mediacampagnes meten en compenseren
  • Bureaus
  • 10 nov 2022 @ 09:28
  • 9769 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De ShowHeroes Group gaat een samenwerking met Cedara aan waardoor het mogelijk wordt ecologische voetafdruk van mediacampagnes te meten, te verminderen, te rapporteren en te delen. ShowHeroes stelt de software als eerste beschikbaar aan adverteerders en mediabureaus in de Benelux.

Cedara is het eerste end-to-end carbon intelligence platform dat bedrijven en hun werknemers in staat stelt klimaatactie te ondernemen. Door de CO2-voetafdruk van alle campagnes inzichtelijk te maken, wil ShowHeroes een belangrijke stap zetten om de mediawereld in 2030 Net Zero  te krijgen. Daarnaast stelt de software-integratie ShowHeroes in staat hun klanten te ondersteunen bij het behalen van hun eigen duurzaamheidsdoelstellingen.

Ecologische voetafdruk
Volgens Ilhan Zengin, CEO van ShowHeroes Group, vormen duurzaamheid en milieuvriendelijkheid de kern van de bedrijfscultuur, maar het bedrijf is daar niet uniek in volgens Erik Dubbeldeman, Country Manager ShowHeroes Benelux.

Dubbeldeman: ‘Het besef dat digitale media ook een negatieve impact hebben op de ecologische voetafdruk, stijgt razendsnel. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat 45 procent van de mensen bereid is om te stoppen met het kopen van hun favoriete merken als deze weigeren zich te committeren aan het meten van de ecologische voetafdruk van hun product en alles waar daarbij komt kijken, dus ook adverteren. Wanneer steeds meer consumenten (en marketeers) beseffen dat gemiddeld één programmatic advertentievertoning gelijk is aan 1 g CO2e en dat 1.000.000 impressies gelijk zijn aan 1000 kilo CO2e, oftewel een retourvlucht van Boston naar Londen! , kan het wel eens hard gaan. Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om de ecologische voetafdruk van hun campagnes te meten en te compenseren. Ik ben blij dat wij deze bedrijven nu ook op dit vlak kunnen ondersteunen.’

Foto: Links Ilhan Zengin, rechts Erik Dubbeldeman.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken