Zwitserleven na 30 jaar weg bij Ara en kiest voor Selmore

Zwitserleven na 30 jaar weg bij Ara en kiest voor Selmore
  • Bureaus
  • 4 jul 2023 @ 09:57
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Reclame

Na een bureau-oriëntatie heeft Zwitserleven voor Selmore Creative Agency gekozen. Daarmee komt er na ruim 30 jaar een einde aan de samenwerking met het Rotterdamse Ara, de makers van het Zwitserleven Gevoel.

Het Zwitserleven Gevoel werd bedacht door Theo Postma en voor het eerst geïntroduceerd in 1985. Het werd al snel een begrip dat zelfs is opgenomen in de Dikke Van Dale. Bekende Nederlanders als Kees Brusse, Huub Stapel, Ellen ten Damme en Chris Zegers vormden jarenlang het gezicht van de langlopende campagne, maar het onbezorgde Zwitserleven Gevoel van toen sluit niet meer aan bij de huidige tijdsgeest, de maatschappelijke ontwikkelingen en de groeidoelstellingen van Zwitserleven, aldus Paul Pilon, Brand & Creative Lead bij Zwitserleven: ‘We zochten een strategische partner die met oog op de lange termijn ons helpt het Zwitserleven-merk blijvend sterk in de markt te zetten. Uiteindelijk gaf het Guiding Idea dat Selmore presenteerde en het gevoel dat we bij het team kregen de doorslag.’

Voortbouwen op opgebouwde kapitaal
Niels Westra, creative partner Selmore: ‘We gaan voortbouwen op het opgebouwde kapitaal. Het Zwitserleven Gevoel gaat niet verdwijnen, maar het zal opnieuw ingevuld worden, de man op een mooi eiland zal plaats maken voor iets nieuws.’

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken