Ireen Wüst en Marco Schuitmaker ambassadeurs voor gouden Scapino

Ireen Wüst en Marco Schuitmaker ambassadeurs voor gouden Scapino
  • Bureaus
  • 26 feb 2024 @ 09:26
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Dit jaar viert winkelketen Scapino haar 50ste verjaardag. Om dit gouden jubileum te vieren komt Scapino met een campagne met in de hoofdrol Marco Schuitmaker en Ireen Wüst.

De campagne, die door Persuade ontwikkeld is, zal heel 2024 te zien zijn en wordt crossmediaal uitgerold op tv, social media, online, in folders én in de winkels.

‘Als een van de grootste namen in de Nederlandse retailindustrie zijn we enorm trots om ons 50-jarig bestaan te vieren,’ zegt Adem Doymaz, CEO van Scapino. ‘Het is een feestelijk moment, maar ook een moment om stil te staan bij de steun en het vertrouwen van onze gewaardeerde klanten en partners gedurende al die jaren.

Elfstedentocht
Ireen Wüst, de meest succesvolle Nederlandse Olympiër aller tijden, voegt eraan toe: ‘Ik vind het prachtig dat mijn echte verhaal in de nieuwe campagne van Scapino wordt verteld. In de winter van 1997 – het jaar dat mijn vader de Elfstedentocht reed - kreeg ik mijn eerste noren. Deze kochten mijn ouders bij de Scapino-winkel in Tilburg. Hierdoor zette ik mijn eerste stappen met noren van Scapino op het Friese natuurijs, om uiteindelijk mijn sportieve dromen waar te maken. Dit maakt de samenwerking extra bijzonder.’

Marco Schuitmaker, de razend populaire zanger en meest gestreamde artiest van 2023, deelt zijn enthousiasme over de samenwerking: ‘Als zevenjarig jongetje overwon ik mijn verlegenheid door mee te doen aan een talentenjacht en nu leef ik mijn droom. Daarom is deze jubileumcampagne van Scapino mij op het lijf geschreven. Mijn eerste stap tot dit grote succes was op een paar glimmende veterschoentjes van Scapino.’

Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade: ‘De merkcampagne van Scapino gaat over het zetten van stappen in je leven, over het overwinnen van drempels. Scapino gelooft namelijk in gelijke mogelijkheden voor iedereen. En draagt hier met een betaalbaar en kwalitatief assortiment aan bij. Het is voor het merk geweldig dat zowel Ireen als Marco direct enthousiast waren over deze campagne. Het was ons uitgangspunt om zo dicht mogelijk bij het echte verhaal te blijven. Zo willen we niet alleen de prestaties van deze twee sterren eren, maar ook een inspirerend voorbeeld geven aan de jeugd.’

Naast de samenwerking met Marco Schuitmaker en Ireen Wüst viert Scapino het 50-jarig bestaan met evenementen, productlanceringen en verrassingsdeals voor de klanten. ‘Onze 50ste verjaardag is een moment van dankbaarheid, maar ook van vooruitkijken naar de toekomst van Scapino’ besluit Adem Doymaz.

Credits:
Bureau: Persuade
Productie film: Holy Fools
Regisseur: Johan Kramer
Sound design: Marcel Walvisch
Muziek: Tobias Borkert & Marcel Walvisch
Editor: Annelien van Wijnbergen
Post-productie: De Grot
Opdrachtgever: Adem Doymaz, Iris Sinnema, Rianne Vogelzang



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken