Defensie lanceert campagne tegen zelftwijfel

- Bureaus
- 1 sep 2025 @ 08:59
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 sep 2025 @ 08:59
- Kel Koenen
Vandaag trapt het Ministerie van Defensie een nieuwe arbeidsmarktcampagne af in de reeks 'Tijd voor Defensie'. Met het thema 'Tijd om de stap te zetten' richt de campagne, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam, zich op jongeren die wel interesse hebben in Defensie, maar zich laten tegenhouden door twijfel.
Uit onderzoek blijkt dat deze aarzeling vooral speelt op drie vlakken: fysiek, mentaal en sociaal. In de kern draait het allemaal om dezelfde gedachte: ‘Ik denk dat ik het niet kan’. Defensie wil juist dát sentiment doorbreken. ‘Wij twijfelen niet aan je’, stelt Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie. ‘Wij kijken verder dan wat je nu al kunt. We zien wat je kunt worden. Want wat je vandaag nog niet kunt, kun je morgen wel.’
De campagne sluit aan bij bredere maatschappelijke ontwikkelingen. Uit onderzoek van State of Youth NL blijkt dat 61 procent van de jongeren prestatiedruk ervaart en de helft regelmatig aan zichzelf twijfelt. Volgens Defensie is dit hét moment om jongeren te laten zien dat ze er niet alleen voor staan.
Bekijk de commercial hieronder:
‘Met de centrale gedachte Tijd om de stap te zetten maken we ruimte voor het moment dat alles verandert: wanneer twijfel plaatsmaakt voor actie’, zegt Sven Vening, CEO van Dentsu Creative Amsterdam.
De campagne doorbreekt de drie barrières door te laten zien dat jongeren sterker zijn dan ze denken, meer kunnen dan ze vermoeden en er nooit alleen voor staan. De boodschap wordt breed uitgerold via video, social media, digitale kanalen en out of home-uitingen.
Credits
Klant: Ministerie van Defensie
Opdrachtgever: Paul Klaessen, Maj Martin Tennekes, Ruud Satijn, Taco Remmers
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam, Radancy, Initiative, Monks
Productiemaatschappij: 10/10
Regisseur: Rogier Smalhout
Grading: De Grot
VFX: De Grot
Sound design: Sharkee
Muziek compositie: Raven
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Defensie lanceert campagne tegen... 01-09-2025
- Dentsu HQ zoekt koper voor... 01-09-2025
- Nieuwe campagne verbindt mensen met... 01-09-2025
- Zwitserleven maakt pensioen... 28-08-2025
- Louwman viert jubileum met... 28-08-2025
- The Business of Culture lanceert The... 28-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers