Branded Content Event: waarom is dit interessant voor u
- Content
- 17 jan 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Branded content
- 17 jan 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Voor de derde keer organiseren 3MO, MarketingTribune en SponsorTribune het Branded Content Event. Het thema van 31 januari is: 'Branded content creëert fans en enthousiasme voor je merk.' De bewijsvoering wordt geleverd met cases van Amstel en SBS, Fiat en RTL, KLM en TMG, en Ola en Nickelodeon. Zeven vragen over het event aan Rupert Parker Brady.
Waar staan we anno 2013 met branded content?
De rol van branded content in de marketingmix is in 2011 en 2012 in een aantal inspirerende verhalen aan bod gekomen. Vooral op merkattributen kun je meestal veel beter effectief communiceren dan wanneer je de keuze maakt voor vergelijkbare advertisinginzet. Dat branded content specifiek een bijdrage kan leveren aan het versterken van merkwaarden, een hogere merkbekendheid, grotere merkvoorkeur en een onbewust positiever beeld van het merk is bewezen. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat likeability, geloofwaardigheid, bewuste blootstelling en onbewuste beïnvloeding de belangrijkste succesfactoren zijn.
Waarom de keuze voor het thema?
Op 31 januari worden vragen beantwoord die actueel zijn: Hoe gebruik je branded content ook om het enthousiasme voor je merk onder gebruikers en potentiële gebruikers te verhogen? Is branded content beter dan advertising in staat om echte fans te creëren? Hoe krijg je je doelgroep daadwerkelijk in beweging en wat bieden de nieuwe ontwikkelingen in technologie en in het medialandschap aan mogelijkheden voor branded content?
Valt dit te onderbouwen?
Vanuit de Superpromoter-filosofie zal marktonderzoeksbureau Blauw tijdens de eerste key note in de ochtend een theoretische en onderzoekstechnische onderbouwing geven die aantoont dat branded content veel beter in staat is fans te creëren en enthousiasme te stimuleren dan advertising.
Het gaat dus om betrokkenheid?
Creatieve content en storytelling spelen een belangrijke rol, maar ook technologische innovatie. Naarmate de branding subtieler is, en natuurlijker past in de activiteit van de gebruiker, des te effectiever de merkeffecten. Jeroen Verkroost van Microsoft praat hierover tijdens een van de parallelsessies.
Stel, je hebt nooit aan branded content gedaan.
Voor de groentjes biedt Ivonne Boumeester van 3MO de helpende hand. Zij geeft in 40 minuten een miniworkshop met de belangrijkste do's and don'ts als het gaat om initiëren en ontwikkelen van branded content. Zo krijg je alles te horen over de details van de voorbereidingsfase, de go live-fase en de evaluatiefase.
Is er nog een wedstrijdelement?
Op basis van een contentbriefing van FrieslandCampina hebben verschillende partijen hun idee voor een branded content-campagne gepitcht voor Chocomel. De concepten worden gelijk na de lunch tijdens een pitchsessie aan de adverteerder gepresenteerd. Vervolgens koppelt de marketeer van het merk terug welk concept het beste aansluit bij de doelstellingen en de beoogde doelgroep. Chocomel maakt uiteindelijk, met eventueel advies van het publiek, een onderbouwde keuze voor het beste idee.
Wie worden er verwacht?
Ontmoet - net als tijdens de voorgaande edities - op 31 januari ruim 300 adverteerders, exploitanten, mediabureaus en contentproducenten. [kader] wanneer 31 januari waar De Fabrique, Utrecht hoeveel € 295,- (abonnees MarketingTribune en oud-deelnemers) internet brandedcontentevent.nl hoofdsponsors Be Viacom, Magazines.nl, Microsoft Advertising, 538 Events, RTL Nederland, Sanoma Media, TMG en SBS.
Ook komen? Klik hier.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank lanceert... 15-12-2025
- COC lanceert Paarse-Vrijdag campagne... 12-12-2025
- Kerst 2025: McDonald’s Nederland... 11-12-2025
- Maestro burger keert terug op... 10-12-2025
- Dordrecht lanceert nieuw stadsmerk... 09-12-2025
- 'Denk vooruit': 9 miljoen brochures... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

