Onderzoek wijst uit: 1 op 3 Nederlanders kijkt naar vlogs
- Content
- 16 aug 2016 @ 10:23
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VideoVloggenInteractieDialoog
- 16 aug 2016 @ 10:23
- Redactie Contentmarketing
Vlogs zijn populair in Nederland, tot zover niets nieuws. Maar hóe populair dan precies? Multiscope ging op onderzoek uit en kwam tot de conclusie dat één op de drie Nederlanders ouder dan achttien jaar minimaal één keer per maand een vlog bekijkt. Enzoknol blijkt de meest populaire vlogger. Vlogs zijn met name populair bij jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak.
Nog meer resultaten: van de 18-34 jarigen heeft 82% weleens naar een vlog gekeken. Bij 50-plussers is dit minder dan de helft (45%).
Entertainment
Vlogs worden vooral bekeken voor ontspanning en vermaak. Zes op de tien kijkers geven aan om deze reden te kijken. Een kwart kijkt ook om iets te leren. Een andere populaire reden om vlogs te kijken is om inspiratie op te doen (22%). Het kijken naar vlogs heeft als gevolg dat bijna 15% een product gekocht heeft. Vier op de tien Nederlanders zien vlogs als het nieuwe tv kijken.
Multiscope
De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een 'grootschalig representatief onderzoek' onder een online consumentenpanel (18 jaar en ouder) van onderzoeksbureau Multiscope, waarbij in totaal 1.007 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld. Ga voor meer informatie naar de website.
Lees ook: 'YouTube heeft de toekomst, tv is dood'
Beeld afkomstig van Enzoknol Vlog #1103.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing