Onderzoek wijst uit: 1 op 3 Nederlanders kijkt naar vlogs
- Content
- 16 aug 2016 @ 10:23
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VideoVloggenInteractieDialoog
- 16 aug 2016 @ 10:23
- Redactie Contentmarketing
Vlogs zijn populair in Nederland, tot zover niets nieuws. Maar hóe populair dan precies? Multiscope ging op onderzoek uit en kwam tot de conclusie dat één op de drie Nederlanders ouder dan achttien jaar minimaal één keer per maand een vlog bekijkt. Enzoknol blijkt de meest populaire vlogger. Vlogs zijn met name populair bij jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak.
Nog meer resultaten: van de 18-34 jarigen heeft 82% weleens naar een vlog gekeken. Bij 50-plussers is dit minder dan de helft (45%).
Entertainment
Vlogs worden vooral bekeken voor ontspanning en vermaak. Zes op de tien kijkers geven aan om deze reden te kijken. Een kwart kijkt ook om iets te leren. Een andere populaire reden om vlogs te kijken is om inspiratie op te doen (22%). Het kijken naar vlogs heeft als gevolg dat bijna 15% een product gekocht heeft. Vier op de tien Nederlanders zien vlogs als het nieuwe tv kijken.
Multiscope
De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een 'grootschalig representatief onderzoek' onder een online consumentenpanel (18 jaar en ouder) van onderzoeksbureau Multiscope, waarbij in totaal 1.007 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld. Ga voor meer informatie naar de website.
Lees ook: 'YouTube heeft de toekomst, tv is dood'
Beeld afkomstig van Enzoknol Vlog #1103.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
Laatste Nieuws
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes