Juul Manders (Balr): 'Wie vandaag pas in beweging komt, is morgen te laat'

Juul Manders (Balr): 'Wie vandaag pas in beweging komt, is morgen te laat'
  • Content
  • 24 jul 2018 @ 12:10
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Nu Gregory van der Wiel zijn aandelenbelang in lifestylemerk Balr heeft verkocht, komt er ruimte vrij voor een nieuwe investeerder. Welke partijen komen in aanmerking? We belden met ceo en co-founder Juul Manders. 'Dit is een startsein, we staan open voor gesprekken.'

'Gregory trad toe in 2014. We (Manders, Ralph de Geus en voetballer Demy de Zeeuw, red.) hebben destijds hem maar ook Eljero Elia gevraagd met ons mee te doen om zodoende extra cash en extra bereik van hun volgers te genereren. Op die manier was het ineens het bedrijf waarin drie bekende voetballers participeerden', zo laat Manders per telefoon weten. 'Nu Gregory zich -in goed overleg- heeft teruggetrokken is dit voor ons een uitgelezen kans om nieuwe investeerders aan te trekken, die liefst ook nog strategisch toegevoegde waarde hebben.'

Manders denkt dan enerzijds aan meer traditionele mediapartijen die de slag naar social gemist hebben. 'Alle Nederlandse tv-zenders bij elkaar hebben op social een bereik van 2,6 miljoen volgers. Wij als bedrijf (Balr, 433 en Wannahaves, red.) alleen hebben er al 34 miljoen. We kijken dus naar meer logge mediabedrijven die onze knowhow goed kunnen gebruiken. Ik bedoel: als je vandaag nog in beweging moet komen, ben je morgen eigenlijk al te laat.'

Anderzijds vindt Manders de grote luxe fashionhuizen interessant. 'Dat past mooi bij onze high-end cultuur. Zij kunnen mee op onze kruiwagen van kennis en netwerk.' Traditiegetrouw kijkt Manders ook naar voetballers. 'Ja, een samenwerking met Cristiano Ronaldo zou natuurlijk geweldig zijn. Hij heeft een bijna iconische status. Kylian Mbappé en Lewis Hamilton zie ik ook wel zitten. Met Martin Garrix erbij. Dan heb je een mooi setje.'

 

Lees ook: Gregory van der Wiel verkoopt aandelen Balr

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken