Juul Manders (Balr): 'Wie vandaag pas in beweging komt, is morgen te laat'
- Content
- 24 jul 2018 @ 12:10
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 24 jul 2018 @ 12:10
- Lucas Boon
Nu Gregory van der Wiel zijn aandelenbelang in lifestylemerk Balr heeft verkocht, komt er ruimte vrij voor een nieuwe investeerder. Welke partijen komen in aanmerking? We belden met ceo en co-founder Juul Manders. 'Dit is een startsein, we staan open voor gesprekken.'
'Gregory trad toe in 2014. We (Manders, Ralph de Geus en voetballer Demy de Zeeuw, red.) hebben destijds hem maar ook Eljero Elia gevraagd met ons mee te doen om zodoende extra cash en extra bereik van hun volgers te genereren. Op die manier was het ineens het bedrijf waarin drie bekende voetballers participeerden', zo laat Manders per telefoon weten. 'Nu Gregory zich -in goed overleg- heeft teruggetrokken is dit voor ons een uitgelezen kans om nieuwe investeerders aan te trekken, die liefst ook nog strategisch toegevoegde waarde hebben.'
Manders denkt dan enerzijds aan meer traditionele mediapartijen die de slag naar social gemist hebben. 'Alle Nederlandse tv-zenders bij elkaar hebben op social een bereik van 2,6 miljoen volgers. Wij als bedrijf (Balr, 433 en Wannahaves, red.) alleen hebben er al 34 miljoen. We kijken dus naar meer logge mediabedrijven die onze knowhow goed kunnen gebruiken. Ik bedoel: als je vandaag nog in beweging moet komen, ben je morgen eigenlijk al te laat.'
Anderzijds vindt Manders de grote luxe fashionhuizen interessant. 'Dat past mooi bij onze high-end cultuur. Zij kunnen mee op onze kruiwagen van kennis en netwerk.' Traditiegetrouw kijkt Manders ook naar voetballers. 'Ja, een samenwerking met Cristiano Ronaldo zou natuurlijk geweldig zijn. Hij heeft een bijna iconische status. Kylian Mbappé en Lewis Hamilton zie ik ook wel zitten. Met Martin Garrix erbij. Dan heb je een mooi setje.'
Lees ook: Gregory van der Wiel verkoopt aandelen Balr
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- EasyToys zet taboe rond seksuele klachten centraal in...
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens Dutch Grand Prix in...
- [GPCM2025] 'Maak van content een logisch verlengstuk van je...
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Goede contentmarketing creëert waarde voor bedrijf,...
- Brabant Partners lanceert campagne ‘Goed Leven is aan jou’
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
- NRC lanceert campagne over houvast... 04-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen... 03-09-2025
- Buut bank gelanceerd: grip op geld... 03-09-2025
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met... 01-09-2025
- [GPCM2025] 'Maak van content een... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers