Gregory van der Wiel verkoopt aandelen Balr
- Content
- 23 jul 2018 @ 10:24
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Verkoop
- 23 jul 2018 @ 10:24
- Lucas Boon
Voetballer Gregory van der Wiel heeft zijn aandelen in mode- en influencermerk Balr verkocht. Het vrijgekomen kapitaal wordt geïnvesteerd in tech start-up Block Party.
Van der Wiel stapte in 2013 in bij het merk dat mede-opgericht is door ex-profvoetballer Demy de Zeeuw. Door zijn aandelen te verkopen behaalt Van der Wiel een rendement van 2000% op zijn investering. Het kapitaal dat vrijkomt wordt deels ondergebracht bij zijn investeringsfonds Block Party en is deels voor de financiering van nieuwe ondernemingen in Noord-Amerika.
Van der Wiel laat weten: 'Demy en ik kwamen erachter dat we dezelfde kijk hebben op de ontwikkelingen van het internet en hoe je als merk en social media community daarop kunt inspelen. Prachtig dat ik met mijn investering een bijdrage heb kunnen leveren aan het succes van Balr.'
Met Block Party verlegt Van der Wiel zijn focus naar tech start-ups. 'We willen uitbreiden en meer zijn dan een investeringsfonds. We willen een platform zijn dat mensen inspireert, helpt en in contact brengt met 'like minded people' en industrieën. We gaan voor individuen die rebels en vrij van geest zijn, via events maar ook door content aan te bieden.'
In Noord-Amerika wil Van der Wiel zijn zakelijke activiteiten verder uitbreiden. 'In Toronoto zijn we bezig met het oprichten van een nieuw bedrijf dat zich bezighoudt met het bouwen van personal brands. We nemen graag de rol van creative director aan in het team van een atleet of ander interessant personal brand.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing