Gregory van der Wiel verkoopt aandelen Balr

Gregory van der Wiel verkoopt aandelen Balr
  • Content
  • 23 jul 2018 @ 10:24
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Verkoop

Voetballer Gregory van der Wiel heeft zijn aandelen in mode- en influencermerk Balr verkocht. Het vrijgekomen kapitaal wordt geïnvesteerd in tech start-up Block Party.

Van der Wiel stapte in 2013 in bij het merk dat mede-opgericht is door ex-profvoetballer Demy de Zeeuw. Door zijn aandelen te verkopen behaalt Van der Wiel een rendement van 2000% op zijn investering. Het kapitaal dat vrijkomt wordt deels ondergebracht bij zijn investeringsfonds Block Party en is deels voor de financiering van nieuwe ondernemingen in Noord-Amerika.

Van der Wiel laat weten: 'Demy en ik kwamen erachter dat we dezelfde kijk hebben op de ontwikkelingen van het internet en hoe je als merk en social media community daarop kunt inspelen. Prachtig dat ik met mijn investering een bijdrage heb kunnen leveren aan het succes van Balr.'

Met Block Party verlegt Van der Wiel zijn focus naar tech start-ups. 'We willen uitbreiden en meer zijn dan een investeringsfonds. We willen een platform zijn dat mensen inspireert, helpt en in contact brengt met 'like minded people' en industrieën. We gaan voor individuen die rebels en vrij van geest zijn, via events maar ook door content aan te bieden.'

In Noord-Amerika wil Van der Wiel zijn zakelijke activiteiten verder uitbreiden. 'In Toronoto zijn we bezig met het oprichten van een nieuw bedrijf dat zich bezighoudt met het bouwen van personal brands. We nemen graag de rol van creative director aan in het team van een atleet of ander interessant personal brand.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken