VIA lanceert boek over marketplaces

VIA lanceert boek over marketplaces
  • Content
  • 25 feb 2021 @ 07:01
  • 27580 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentE-commerce

De Taskforce E-commerce van brancheplatform VIA lanceert vandaag een nieuw 'playbook' genaamd Marketplaces in het e-commercelandschap. ‘Een overzichtelijk document met essentiële informatie die aansluit bij de vragen die in de markt leven.’

Met het boek biedt de taskforce meer inzicht in de impact van marketplaces op de retailbranche, brengt het de sterke en zwakke punten van marketplaces in kaart en worden domeinspecifieke spelers uitgelicht. Het boek is relevant voor zowel marketeers die weinig technische kennis hebben van marketplaces als voor online marketing-professionals die op zoek zijn naar bruikbare achtergrondinformatie, aldus VIA. Het boek is hier te downloaden.

Justin Sandee, voorzitter van de Taskforce E-commerce van VIA, signaleert in de markt behoefte aan meer informatie over marketplaces. 'Marketplaces zijn niet nieuw in het retail-landschap, maar door de toenemende toegankelijkheid van internationale platformen als Amazon zie je dat de ontwikkeling van marketplaces in Nederland in een stroomversnelling is geraakt. Marketplaces worden steeds dominanter: hun omzet groeit zelfs harder dan het aantal e-commerce-spelers. Zoals bij alle nieuwe ontwikkelingen zien we ook hier een groeiende interesse en behoefte aan een document waarin de belangrijkste facetten zijn gebundeld. Voor ons als taskforce was dat het signaal om de markt te voorzien van meer achtergrondinformatie en belangrijke inzichten.'

Wendy Pouw, directeur van VIA, vult aan: 'Marketplaces zijn een van de grote drijvers van de groei van de e-commerce-sector. Desondanks is de markt nog steeds aan het leren. Met name marketplaces zoals Bol.com en Amazon beïnvloeden het oriëntatie-, zoek- en aankoopgedrag van de consument enorm. Dat maakt dit playbook ook zo belangrijk. Het is een overzichtelijke bron van essentiële informatie die aansluit bij de vragen die in de markt leven. En die we indien nodig van een update zullen voorzien, zodat het een levend en relevant document blijft.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken