TikTokTalkshow voor jongeren over online welzijn

  • Content
  • 29 sep 2023 @ 08:28
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

KPN start op 4 oktober 2023 een talkshow op TikTok speciaal voor jongeren, gericht op digitaal welzijn. Presentator Robbert Rodenburg bespreekt met hen thema’s zoals cyberpesten of online shaming.

Naast jongeren schuiven ook experts aan die na de TikTokTalkshow met de jongeren aan tafel en via social media kunnen napraten. Bijna de helft van de jongste generatie (47%) vindt het belangrijk om online te 'passen' en 61% vindt dat internet druk uitoefent op mensen om perfect over te komen. 70% van de jongeren zegt dat internet het gemakkelijk maakt voor mensen om gemeen te zijn. En 4.1% van alle jongeren geeft zelfs aan vaak online gepest te worden. Cyberbullying, eenzaamheid, een onrealistisch zelfbeeld en internetverslaving zijn slechts enkele voorbeelden van ongewenste bijeffecten van het internet op jongeren.

Initiatiefnemer KPN wil het gesprek hierover mogelijk maken en biedt experts aan tafel de mogelijkheid met de jongeren in gesprek te gaan. Zo zal bijvoorbeeld Fonds Slachtofferhulp met de jongeren het gesprek aangaan over shaming en geeft HelpWanted tips over cyberpesten. Het is belangrijk dat deze thema’s beter bespreekbaar worden gemaakt onder jongeren. De nieuwe TikTokTalkshow past binnen de doelstelling van KPN om het internet inclusiever en beter te maken.

KPN start voorlopig met vier afleveringen. De eerste aflevering is live te zien op woensdag 4 oktober om 20:00 uur.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken