Grrr ontwerpt nieuwe branding Melkweg

Grrr ontwerpt nieuwe branding Melkweg
  • Design
  • 14 mrt 2016 @ 08:56
  • 9268 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Samen met Bas Koopmans heeft creatief bureau Grrr een eigen beeldtaal ontwikkeld voor poppodium de Melkweg. De Melkweg wil met hun muziekzalen, expo en cinema de volle breedte van de popcultuur tonen en zocht een visuele stijl die bij hun missie aansluit: creatief, open, toegankelijk, rauw en met een ‘do it yourself’-mentaliteit.

Met de basisletters MELKWEG is een lettertype ontwikkeld. De E draait om in een M en de M draait weer door tot een W. De vierkante letters kun je draaien en ze boven, op en naast elkaar zetten. Hierdoor leent de huisstijl zich uitstekend voor het maken van animaties.

Digital
De Melkweg vond het oude logo te statisch voor het digitale tijdperk en daardoor minder geschikt voor het produceren van uitingen voor social, web en voor op de schermen achter de podia.

Jon Heemsbergen, manager marketing, communicatie & sales van de Melkweg: ‘We hebben een gigantische diversiteit aan stromingen en publieksgroepen onder ons dak. Een belangrijke eis voor de nieuwe huisstijl was, dat deze alle verschillende groepen zou aanspreken en tegelijk belangrijke waarden van de Melkweg zou uitdragen: open en toegankelijk, creatief, rauw en met een “do it yourself”- mentaliteit. Een gecompliceerde opdracht maar het resultaat is een nieuwe grafische stijl die de Melkweg perfect past.’

Rolf Coppens van Grrr: ‘We zijn trots op de samenwerking met de Melkweg. Het is daarom extra fijn dat ze ons volgen in de visie dat alleen een goede website niet voldoende is.’

App en bewegwijzering

De komende jaren gaat Grrr verder met het uitbouwen van de digitale kanalen van de Melkweg. Het bureau werkt nu aan narrowcasting-schermen die worden afgestemd op de programmering in de verschillende zalen en worden gevoed vanuit de website. Een app en de bewegwijzering in het pand staan ook op de planning.















 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken