Daniel Sytsma wordt Chief Design Officer Isobar EMEA

Daniel Sytsma wordt Chief Design Officer Isobar EMEA
  • Design
  • 30 okt 2018 @ 10:56
  • 6886 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaDigital design

Isobar stelt Daniel Sytsma per direct aan als Chief Design Officer EMEA om het werk en de reputatie op het gebied van design binnen Isobar EMEA te versterken. Sytsma zal deze nieuwe rol combineren met zijn bestaande werkzaamheden als Executive Creative Director bij Studio Kraftwerk linked by Isobar. Hij zal vanuit Amsterdam werken en rapporteren aan Sven Huberts, Director of Strategic Growth, EMEA.

Naast de aanstelling van Daniel Sytsma, heeft Isobar Simon Gill als Chief Experience Officer benoemd. Gill was in zijn vorige rol Chief Creative Officer, Dentsu Aegis Network UK. Samen spelen zij een belangrijke rol in de ambitie van Isobar om experience agency of record te worden. Ze zullen beiden nauw samenwerken met Isobar’s internationale leiderschapsteam.

Jean Lin, Isobar Global CEO: ‘Daniël is a creative leader, driven by design, who has a reputation for creating beautifully crafted and meaningful work that makes positive impact on the connection between people and brands. Daniël and Simon will be key in strengthening Isobar’s creative, emerging technology and digital product offering in EMEA.’

Huberts: ‘Daniel heeft het afgelopen jaar een belangrijke rol gespeeld in het vergroten van de internationale impact van ons werk binnen innovatie en digital product design. In deze nieuwe stap zal zijn focus liggen op het verder ontwikkelen en toepassen van onze methodes binnen innovatie, craft en product design, voor 33 Isobar-kantoren in EMEA.’

Sytsma begon zijn carrière in 2008 bij Achtung waar hij in 2014 Studio Kraftwerk oprichtte, een ontwerpbureau voor digitale producten en diensten. Sinds oktober 2017 is Kraftwerk onderdeel van Isobar Nederland. Sytsma werkte in de afgelopen jaren op het snijvlak van design en innovatie voor merken als Volkswagen, Philips, Porsche, Adidas en Diageo. Zijn werk is internationaal erkend, waaronder de Webby Awards, Cannes Lions, Eurobest, Red Dot (Grand Prix) en ADCN. In 2015 werd hij uitgeroepen tot Design Professional of the Year. Daniël is een ambassadeur van Dutch Digital Design en treed regelmatig op als spreker en juryvoorzitter.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken