Daniel Sytsma wordt Chief Design Officer Isobar EMEA
- Design
- 30 okt 2018 @ 10:56
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaDigital design
- 30 okt 2018 @ 10:56
- Nanny Kuilboer
Isobar stelt Daniel Sytsma per direct aan als Chief Design Officer EMEA om het werk en de reputatie op het gebied van design binnen Isobar EMEA te versterken. Sytsma zal deze nieuwe rol combineren met zijn bestaande werkzaamheden als Executive Creative Director bij Studio Kraftwerk linked by Isobar. Hij zal vanuit Amsterdam werken en rapporteren aan Sven Huberts, Director of Strategic Growth, EMEA.
Naast de aanstelling van Daniel Sytsma, heeft Isobar Simon Gill als Chief Experience Officer benoemd. Gill was in zijn vorige rol Chief Creative Officer, Dentsu Aegis Network UK. Samen spelen zij een belangrijke rol in de ambitie van Isobar om experience agency of record te worden. Ze zullen beiden nauw samenwerken met Isobar’s internationale leiderschapsteam.
Jean Lin, Isobar Global CEO: ‘Daniël is a creative leader, driven by design, who has a reputation for creating beautifully crafted and meaningful work that makes positive impact on the connection between people and brands. Daniël and Simon will be key in strengthening Isobar’s creative, emerging technology and digital product offering in EMEA.’
Huberts: ‘Daniel heeft het afgelopen jaar een belangrijke rol gespeeld in het vergroten van de internationale impact van ons werk binnen innovatie en digital product design. In deze nieuwe stap zal zijn focus liggen op het verder ontwikkelen en toepassen van onze methodes binnen innovatie, craft en product design, voor 33 Isobar-kantoren in EMEA.’
Sytsma begon zijn carrière in 2008 bij Achtung waar hij in 2014 Studio Kraftwerk oprichtte, een ontwerpbureau voor digitale producten en diensten. Sinds oktober 2017 is Kraftwerk onderdeel van Isobar Nederland. Sytsma werkte in de afgelopen jaren op het snijvlak van design en innovatie voor merken als Volkswagen, Philips, Porsche, Adidas en Diageo. Zijn werk is internationaal erkend, waaronder de Webby Awards, Cannes Lions, Eurobest, Red Dot (Grand Prix) en ADCN. In 2015 werd hij uitgeroepen tot Design Professional of the Year. Daniël is een ambassadeur van Dutch Digital Design en treed regelmatig op als spreker en juryvoorzitter.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- KNVB en Nike presenteren Oranje... 20-03-2024
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing