Nieuwe merkidentiteit en imagocampagne DeLaMar door Kapooow
- Design
- 2 sep 2021 @ 07:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesDigital designVisual id
- 2 sep 2021 @ 07:00
- Nanny Kuilboer
Het Amsterdamse theater DeLaMar lanceert deze week een nieuwe imagocampagne getiteld ‘Ik kijk uit naar’. De complete rebranding is ontwikkeld door reclamebureau Kapooow.
De rebranding bestaat onder meer uit de herpositionering van het theater, een nieuwe huisstijl, brandguide, tvc, print, DOOH-campagnes, advertenties, website met interactieve landingspagina, tramactivatie en het jubileummagazine. Het theater wil hiermee een breder publiek bereiken en laten weten dat de deuren weer geopend zijn.
Sophie Braam van DeLaMar: ‘We willen dat DeLaMar een plek is waar alle Nederlanders zich welkom voelen’
Sophie Braam, Manager Marketing & Communicatie DeLaMar: ‘Nu we weer open zijn, willen we iedereen laten weten dat theater een mooie beleving is. Mensen ervaren DeLaMar nog te vaak als hoogdrempelig of “niks voor mij”. We willen juist dat DeLaMar een plek is waar alle Nederlanders zich welkom voelen. Het toegankelijke aanbod was er al en wordt de komende jaren alleen nog maar diverser. En nu is er dankzij Kapooow dus ook een omvangrijke en opvallende campagne die dat uitdraagt, met als hoogtepunt onze nieuwe huisstijl, die onder andere te zien is op de gebrande tram die nu door Amsterdam rijdt. Met onze nieuwe Ik kijk uit naar-campagne willen we ook laten zien dat je intersectionele spectrum geen rol hoeft te spelen bij je voorkeur voor een voorstelling. Alleen je interesses doen ertoe.’
Remco Dongor van Kapooow: ‘De campagne richt zich op Generatie X, Y en Z, met als basis, zoals gebruikelijk bij Kapooow, een intersectionele blik op de doelgroep’
Remco Dongor, co-owner Kapooow: ‘Een aantal maanden geleden werden we door DeLaMar gevraagd om een nieuwe imagocampagnestrategie en de uitvoering hiervan te ontwikkelen. Door onze gedeelde visie op inclusief merkdenken, hadden we maar weinig woorden nodig, maar hebben we wel een resultaat behaald, waar we allemaal erg trots op zijn en waarbij we de doelgroep van DeLaMar onderdeel hebben gemaakt van de Ik kijk uit naar-campagne. Een van de pareltjes is de landingspagina ikkijkuitnaar.delamar.nl, waar je een voorstelling kunt vinden die je leuk vindt aan de hand van een quiz van Howard Komproe. Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit hebben we met een team gewerkt, waaronder Antoinette Hoes, dat goed paste bij de volledige doelgroep. Uit Generatie X, Y en Z, maar ook, zoals gebruikelijk bij Kapooow, op basis van een intersectionele blik op de doelgroep.’
Credits
Klant: DeLaMar
Verantwoordelijk bij klant: Sophie Braam, Andreas Fleischmann
Bureau: Kapooow
Strategie: Daniel van Breda, Remco Dongor, Antoinette Hoes
Creatie: Daniel van Breda, Remco Dongor
Regie: Daniel van Breda
Producer: Remco Dongor
Art director: Niels Raatjes
Fotografie: Bete van Meeuwen
Over Kapooow
‘Welkom in de vreemde en wonderbaarlijke wereld van Kapooow, waar reclamedromen van brandstof worden voorzien door cultuur en nieuwsgierigheid. Kapooow gelooft dat merkmagie ontstaat door subculturen in te zetten om doelgroepen te activeren. Inclusief denken en handelen is het geheime ingrediënt om superkrachtige campagnes en ervaringen te ontwikkelen. Kapooow wordt geleid door Daniel van Breda en Remco Dongor, en werkt onder andere voor DeLaMar, Eye Filmmuseum, Rotterdams Philharmonisch Orkest, Het Tropenmuseum en Brouwerij ’t IJ.’
EXCELSIOR!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- PostNL lanceert decemberzegels met... 18-11-2024