Tens Media brengt historisch en compleet V&D boek uit
- Food-en-retail
- 25 mei 2016 @ 14:51
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPrintWinkelen
- 25 mei 2016 @ 14:51
- Redactie Food en Retail
Vanaf vandaag ligt het boek over de geschiedenis van V&D in de winkels. Het boek Vroom & Dreesmann geeft een uitgebreid overzicht van de V&D-historie en het verhaal achter het warenhuis waarmee iedere Nederlander is opgegroeid. Het boek beschrijft de hele geschiedenis van V&D van het begin tot het einde. Vakgenoot Richard Otto (foto) en historicus Philippe Hondelink hebben hiermee een mooie en voor marketeers en retailers leerzame prestatie geleverd.
Het boek over Vroom & Dreesmann is bedoeld voor iedereen die meer wil weten over het ontstaan van het warenhuisconcern en benieuwd is naar V&D- weetjes, -feiten en -cijfers en naar markante momenten uit bijna 129 jaar detailhandelshistorie.
V&D-historicus Hondelink legt in dit boek de nadruk op de ontstaansgeschiedenis en de rol van beide oprichters Anton Dreesmann en Willem Vroom daarbij. Wat maakte hen succesvolle ondernemers en de pioniers die V&D hebben laten uitgroeien tot warenhuisketen? Uiteraard is er ook aandacht voor de grote bloeiperiode van het bedrijf, voor de V&D-families, de ontwikkeling van het assortiment, het V&D internaat en natuurlijk ook het einde met het faillissement op 31 december 2015 en de definitieve sluiting van de filialen. Naast de Vroom & Dreesmann-warenhuizen zal in het boek ook het Vendex-concern aan bod komen. Vendex International NV behoorde in de jaren tachtig tot één van de grootste internationale retailconcerns. Philippe Hondelink heeft samen met merkendeskundige en uitgever Richard Otto de meer dan 100 merken en winkelketens van dit retailimperium ontleed, waaronder Vendet, Vendorado en Torro.
Over Philipppe Hondelink
Drs. Philippe Hondelink (1965) uit Groningen is historicus en afgestudeerd op de ontstaansgeschiedenis van Vroom & Dreesmann. Daarnaast is hij bij de start van zijn studie met een bijbaan begonnen bij V&D Groningen. Daar heeft hij gedurende zes jaar op vrijwel alle afdelingen van het Groningse warenhuis gewerkt en zo het bedrijf van binnenuit leren kennen. Vanaf eind 1986 is hij al bezig met de geschiedenis van Vroom & Dreesmann en hij heeft inmiddels een grote verzameling V&D-memorabilia opgebouwd. In 1987 was hij betrokken bij de festiviteiten rond 100 jaar V&D en was hij medeauteur van het speciale 100-jarig jubileumnummer van het Vroom & Dreesmann Magazine. Sindsdien heeft hij met regelmaat gepubliceerd over het onderwerp Vroom & Dreesmann, de oprichters, de onderneming en over verschillende aspecten van de Nederlandse detailhandel.
Over Richard Otto
Richard Otto (1975) uit Hilversum is veelzijdig mediaondernemer met een passie voor merken. Begin jaren ’90 liep Otto stage bij de V&D en het enthousiasme van het personeel is hem altijd bijgebleven. De afgelopen jaren heeft hij onder meer marketingsite MobileMarketing.nl (sinds 2013 onderdeel van Adformatie) en omroepplatform Spreekbuis.nl opgezet. Tevens is hij initiatiefnemer en uitgever van dit boek en bestseller ‘Verdwenen Merken’. Naast het uitbrengen van diverse mediaconcepten is Otto actief als adviseur op gebied van (mobile) marketing en publishing. (PvWK)
Uitgave 1e druk mei 2016
432 pagina's - paperback met (kleuren) illustraties
ISBN 9789082367621
Prijs €19,95 (Uitgeverij Tens Media).
Verschijningsdatum: 25 mei 2016.
Het boek is te oa te koop bij boekwinkels en via de uitgever: Tensmedia.nl/VroomenDreesmann
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- uitgever
- merkendeskundige
- V&D internaat
- warenhuis
- Anton Dreesmann
- retailimperium
- boek
- familie
- ondernemer
- Philippe Hondelink
- V&D
- bloeiperiode
- retailconcern
- Willem Vroom
- pioniers
- winkelketens
- 100 merken
- Sun Capital
- Richard Otto
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




