50ste McCafe in Nederland geopend
- Food-en-retail
- 13 feb 2018 @ 11:18
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodMerkenInnovatie
- 13 feb 2018 @ 11:18
- Redactie MarketingTribune
McDonald’s opent haar 50ste McCafé in Nederland, in het McDonald’s Restaurant Enschede Woonplein. 'McCafé wordt door haar gasten onmiskenbaar als een succesformule ervaren.'
Na de introductie van dit concept in 2016 op de Nederlandse markt is de afgelopen twee jaar McCafé nog verder afgestemd op de wensen van de Nederlandse koffiedrinker, meldt McDonald’s. McCafé is volgens de klanten een succesformule, stelt de restaurantketen. 'Speciaal opgeleide barista’s staan klaar om alle liefhebbers van McCafé te verrassen met een keuze uit maar liefst 14 koffievariaties, thee en patisserie als cheesecake, macarons en vers afgebakken cookies of croissants. De ambitie van McDonald’s is om eind dit jaar op ruim 100 restaurants met McCafé uit te komen. Daarmee wordt McDonald’s een grote speler op de markt voor koffie buitenshuis. McCafé sluit volgens gasten prima aan op de groeiende behoefte aan kwaliteitskoffie buitenshuis met iets lekkers erbij.'
Onderzoek, uitgevoerd door Maurice de Hond waar 600 koffieliefhebbers aan hebben deelgenomen, toont aan dat gasten zowel de kwaliteit als de diversiteit van het aanbod van McCafé zeer weten te waarderen, aldus McDonald’s. Meer dan 80% van de respondenten in dit onderzoek geeft aan de tijd te nemen om te genieten van een goede kop koffie. 'De sfeer en vertrouwde restaurants van McDonald’s maken dat steeds meer gasten dit doen bij McCafé.'
'McCafé speelt in op de veranderende wensen en behoeften van onze gasten. Het past binnen onze strategie ‘McDonald’s vernieuwt’. Uit de vele positieve reacties merken we dat McCafé zeer goed past bij McDonald’s. Samen met onze Franchisenemers hebben wij de afgelopen twee jaar geïnvesteerd in de verdere ontwikkeling en uitrol van McCafé en dat blijven wij doen. Ik ben er trots op dat we nu de mijlpaal van 50 McCafés hebben bereikt. Onze ambitie is om eind van dit jaar ruim 100 restaurants met McCafé in Nederland te hebben. Daarmee wordt McDonald’s een steeds relevantere speler op de koffiemarkt buitenshuis', aldus Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland.
Duurzaam en eerlijk
De gebruikte koffiebonen in McCafe hebben het Rainforest Alliance-keurmerk. Dit keurmerk garandeert dat bij de koffieproductie onder andere rekening is gehouden met de bescherming van het milieu en goede arbeidsomstandigheden voor de koffieboeren en hun gezinnen. Het overgebleven koffiedik gaat naar Koffie Recycling Nederland (KRN), om het te laten bewerken tot bio-pellets en briketten. Hiermee zet McDonald’s haar reststoffen opnieuw in voor een duurzaam gebruik van al haar koffie.
Over McDonald’s McCafé
Bij het McCafé kunnen gasten aan de speciale koffiecounter kiezen uit 14 verschillende koffievariaties; van een heerlijke espresso tot een latte macchiato met siroop naar keuze voor de liefhebbers. Naast een sterk uitgebreid koffieassortiment, biedt het McCafé ook een ruime keuze aan allerlei lekkernijen als macarons, donuts, cheesecake, muffins en vers afgebakken cookies en croissants. De koffievariaties en de lekkernijen zijn de hele dag verkrijgbaar, ook via de gewone counter, bestelkiosk en de McDrive bij restaurants met een McCafé. McDonald’s speelt met McCafé in op de veranderende wensen van haar gasten in Nederland, waarbij koffiedrinken buiten de deur groeit, meldt het merk.
'Medewerkers van McCafé worden speciaal getraind om de verschillende koffievariaties op de enige juiste manier te kunnen serveren. Ook biedt McCafé medewerkers de mogelijkheid om een aanvullende cursus bij een erkende Barista-school te volgen.' De groei van het aantal McCafe's lijkt dan ook nog niet ten einde te zijn gekomen.
(PvWK)
Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 19.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 243 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.'
(bron: McDonald’s Nederland)
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers